חרות הדעה של טוטאליטריות

במאמר זה מדבר בגין על חופש הדיבור במשטר דמוקרטי ועל השיוויון בפני בית המשפט. בגין יוצא נגד המגמה של רה"מ להשתיק יריבים פוליטיים וטוען כי דברי רה"מ נגד ח"כ וילנר ממק"י כי מדינה יודעת לכלוא ולאסור מבטאת רוח רעה של טוטליטריות ואסור שתישמע במדינה דמוקרטית נגד דעות פוליטיות שונות. עוד הדגיש בגין את השיווין של כולם בפני בית המשפט (בתגובה ליחסו העוין של היועץ המשפטי לממשלה נגד סנגורו של בארי במשפט בארי ) .

הישיבה השמינית של הכנסת הראשונה – דיון על הרכב הממשלה ותכניתה

נאומו של בגין בכנסת בו ביקר בין השאר את אופן הרכבת ממשלת בן – גוריון ואת חלוקת התיקים בה. בגין קרא לבטל את תיקי המשטרה והדתות. בגין יצא נגד מדיניות החוץ הממשלתית הפייסנית המעודדת שלום מלאכותי המנציח את מצב המלחמה. בגין יצא נגד גבולות המדינה המלאכותיים ונגד תוכניות החלוקה למיניהם עוד טען בגין כי קיים שלטון בריטי עקיף על חלק מא"י (עבר הירדן). בגין קרא לממשלה לפעול להעלות ארצה את יהודי מדינות ערב ולחנך לשלמות המולדת. הוא טוען שקיימת אפליה כלפי חברי מפלגות מסויימות במנגנוני המדינה. כמו כן קורא להפסיק את המצב שיש מפלגה המחזיקה במונופולים כיוון שזה לא מאפשר לשוק לפרוח וקורא לאפשר השקעות הון של יהודים ולא להיות תלויים בהון בינלאומי זר. לסיום אומר שאומנם תנועתו תתמוך בפעולות אשר תגרומנה להעלאת יהודים לישראל וכל דבר שישפר את מצבה של המדינה אך יחד עם זאת היא תמלא את תפקידה באופוזיציה שהוא לבקר את הממשלה.

אנחנו, מוחצי המשעבד הבריטי

טיוטה לנאום בגין בקול ישראל במסגרת שידורי הבחירות לאסיפה המכוננת. בגין דן בעקרונות המשטר הפרלמנטרי, זכות למשאל עם,אוטונומיה של שלטון המקומי, שלום אמת מול שלום מינכן, מלחמה יזומה ומלחמת שחרור, עקרונות מדיניות הכלכלית, הפליית בני עדות המזרח, זכויות הנאשם והאסיר, עליונות החוק, דרישה להקים בית-משפט העליון לצדק, אופוזיציה וקואליציה, חלופי משטר.

דברי מנחם בגין בקול ישראל עמנו ראוי להנהגה משחררת והוא יקימנה למען שחרורו ועתידו

הנאום הראשון של בגין בקול ישראל. עקרונות המשטר הפרלמנטרי, זכות למשאל עם,אוטונומיה של שלטון המקומי, שלום אמת מול שלום מינכן, מלחמה יזומה ומלחמת שחרור, עקרונות מדיניות הכלכלית, הפליית בני עדות המזרח, זכויות הנאשם והאסיר, עליונות החוק, דרישה להקים בית-משפט העליון לצדק, אופוזיציה וקואליציה, חלופי משטר.

בל ישתררו במדינתנו ריכוז סמכויות, חוקי חירום, ובתי דין צבאיים

נאום של חברת הכנסת אסתר רזיאל נאור הנמצא בארכיון מרכז מורשת מנחם בגין. הנאום נישא ברדיו קול ישראל וגם התפרסם בחלקו בעיתון חרות, ובו מציגה רזיאל-נאור את תפיסתה של תנועת החרות באשר להפרדת הרשויות, שהיא ערובה לשלטון תקין ולחירויות האזרח.