"מולדתנו היא יחידה בפני עצמה ואין חוק בינלאומי שיצדיק נוכחות גדודי פולשים בארץ שאינה ארצם"

"ראויים אנו שיינתן לנו סיכוי להפוך את המדבר לגן פורח בארץ-ישראל משני עברי-הירדן". נאום של בגין באסיפת המונים בניו יורק לכבוד יום שנה להכרזת כ"ט בנובמבר. בגין מסכם את מטרות מלחמת השחרור מול הבריטים, למען שחרור המולדת בשביל העם היהודי, ולהצלתו, וכן לשם כבוד האדם וחירותו, ערכים שלא באו לידי ביטוי תחת המשטר הבריטי. כמו כן, עומד בגין על השפעת השוואה על המחתרות. בגין פורס את מטרות התנועה במדיניות הפנים, כיצד צריך להתנהל המשטר הדמוקרטי, משאל עם, חזון כלכלי חברתי ודברי הספד למורו, ז'בוטינסקי.

עדיין אין שחרורנו מלא, מלחמתנו טרם הסתיימה

נאום של בגין בניו יורק, בו הוא מתייחס למלחמת שחרור, למדיניות פנים ולצורך בצדק סוציאלי, ומשיב לדברי המשמיצים, ובכללם המכתב כנגדו המגדירו "פאשיסט" עליו חתום, בין השאר, גם אלברט איינשטיין.

חבר של מניין

  …זכות החנינה – ביטול העונש לחלוטין או בחלקו – תנתן על סמך חוקת היסוד לא רק לנשיא המדינה, אלא גם לחבר אזרחים. הידועים בנקיון כפיהם ובחוסר משוא פנים. בעלי סמכות החנינה ייבחנו ע"י הבית המחוקק. ערבות מוסרית שתנתן ע"י מניין מקרב אזרחים אלה. תספיק כדי שייפתחו בפקודת השלטונות שערי הכלא בפניי העבריין. (סעיף ז' … Continued

קווים למדיניות הפנים העברית

בגין מפרט את עקרונות מדיניות הפנם של תנועת החרות, ישיבת הפתיחה של מועצה הארצית של תנועת החרות. בגין מבהיר כי יש לבטל את החוקים לשעת חרום שפוגעים בחרות האזרחים. כמו כן מסביר את חשיבותה של הפרדת הרשויות. בהמשך מדבר על הממשלה הזמנית שלא נבחרה, ואת תפקידיה מאיישים אנשים שלא מבינים בנושא עליו הם ממונים, וכי משרדים מוקמים לצורך השרים, ולא להיפך. בגין מצהיר כי אם לא ינתן לתנועת החרות ייפוי כח מספיק מהעם המפלגה תעבור לאופוזיציה, ולא יקנו אותה במשרות ומשרדים שונים. ובאופוזיציה תשבח את הממשלה כאשר תעשה טוב, ותגנה אותה כאשר היא תעשה רע. דיווח על נאום זה מופיע ב'משקיף' 20/10/1948 (229957) קיים חלק קודם של הנאום – קווים למדיניות החוץ העברית