נדון בבעיות, לא בחסימות
מאמר של בגין בנושא שינוי שיטת הממשל ובחירות אזוריות ועל כך שהוויכוח העיקרי בסוגיות הליבה הוא בין הגח"ל לבין המערך ,
מאמר של בגין בנושא שינוי שיטת הממשל ובחירות אזוריות ועל כך שהוויכוח העיקרי בסוגיות הליבה הוא בין הגח"ל לבין המערך ,
בראיון שבגין נותן לידיעות אחרונות בתחילה מסביר בגין את השתלשלות הארועים בועידת בריסל בקשר להשתתפות הרב כהנא בה כציר (ראה 'על ועדית בריסל' מיום 05/03/1971 מעריב) כמו כן בגין עונה על שאלות בקשר ליחסו לעזר ויצמן, ליוחנן בדר, להסכם רוג'רס, הפרישת גח"ל מן הממשלה, ומנהיגות.
העיתון מדווח על דבריו של בגין בכנס אקדמאים של גח"ל בת"א. בגין דיבר בין היתר על בעיות חברה ומדינה, ושיטת הבחירות.
במאמר זה דן בגין בבן –גוריון כמנהיג רפ"י. בגין טוען כי כל תקיפתו את מפא"י מגוחכת כי כל הדברים שהוא תוקף אותם הם דברים שנעשו במפא"י תחת מנהיגותו.בן –גוריון שסילף את האמת לאורך שנים מדבר פתאום בשמה ורוצה להציג עצמו כנרדף תמים אחרי ששנים היה הרודף.בגין מלגלג לנוכח דמיונותיו של בן –גוריון כי רפ"י תזכה בבחירות וטוען כי בן –גוריון ניתק את עצמו מהמציאות. בגין מלגלג לנוכח דבריו של בן –גוריון שדרוש שינוי במדינה והגיע הזמן שהדור הצעיר ירכיב ממשלה, בגין מתיחס לגילו המבוגר של בן גוריון וטוען כי דבריו של בן –גוריון כי רפ"י תגיע בבחירות ל61 מנדטים מנותקים מהמציאות. בגיןמציין כי בן –גוריון לא תומך כבר בשיטת הבחירות האזורית –רובית שכן שיטה כזאת לא טובה לרפ"י.עוד מציין בגין כי בן –גוריון אימץ לעצמו עתה את השיטה הסקנדינבית שמשמעותה בחירות אזוריות יחסיות.בגין מביע גם את תמיהתו לנוכח דבריו של פרס כי רפ"י קמה בין היתר על בסיס זכויותיו הרבות של בן –גוריון. בגין תמה לאיזה זכויות היסטוריות בדיוק מתכוון פרס האם ליריות באלטלנה ?
במאמר זה דן בגין בפילוג במפא"י עם הקמתה של רפ"י ע"י בן –גוריון. בגין טוען כי מה שמניע את בן–גוריון בהקמת רפ"י זה השנאה שלו לחלק ממנהיגות מפא"י והרצון שלו לחזור ולשלוט. זאת אחרי שטען כי יש צורך בריכוז כוחות פוליטיים בהקמת מפא"י ב' שהיא רסיס מפלגה. בתגובה לדברי מפא"י א' כלפי מפאי ב' (רפ"י) כי היא איננה דמוקרטית והיא איננה מקבלת הכרעות דמוקרטיות טוען בגין כי מפא"י א' בעצמה איננה דמוקרטית שכן היא ניסתה למנוע מסיעת תכלת לבן בהסתדרות הכללית להשתתף בבחירות להסתדרות הכללית.עוד קובע בגין במאמרו כי מפא"י לא ראויה יותר להנהיג את המדינה.