עוד נגיע לימים גדולים! עוד נחיה במדינה המבוססת על חרות וצדק, עוד נראה בנחמת ציון המשוחררת נאומו המלא של יור תנועת החרות מר מנחם בגין בפתיחת הועידה הארצית השלישית של תנועת החרות.

העיתון מביא את דברי בגין בבית ציוני אמריקה ב19/4 עם פתיחת הועידה הארצית ה3 של "חרות". בגין תוקף בחריפות את מדיניות הקואליצית מפא"י-הציונים הכלליים בצחומי מדיניות הפנים, שלטון החוק, הכלכלה ומדיניות החוץ ומתאר רעיונות של חרות לגבי אותם הנושאים.

מה היתה עושה תנועת החרות?

נאומו של בגין בדרום אפריקה, בו הוא מפרט עיקרי משנתו המדינית. חלק הראשון מוקדש לנושאי דמוקרטיה, שלטון החוק וחוקה, חלק השני – לעיקרונות מדיניות הכלכלית, חלק השלישי דן בבעיות המבניות של המשק הישראלי ובדרך הדמוקרטית להגיע לשטון וחלק הרביעי – במדיניות החוץ.

מנחם בגין בעצרת עם גדולה בזכרון יעקב , ארצנו כולה תשוחרר – לנו תהי

העיתון מביא מדברי בגין בכנס האזורי השני של תנועת ה"חרות" בשומרון ב12/4. בהתייחסו למצב בברה"מ בעקבות מותו של סטאלין אמר בגין כי כמו שאף אחד לא האמין כי יבוא יום וסטאלין ימות כך יתחוללו תמורות בברה"מ כי השלטון בקרמלין הוא שלטון מחתרת .בהתייחסו לזיכוי הרופאים אמר בגין כי הצדק תמיד יוצא לאור וכי יד החרות תמיד תהיה על העליונה וכך גם בישראל כי שלטון מפא"י מבוסס על שקר כי בן –גוריון הוא לא המשיח .בגין טען כי מפא"י איננה מפלגת הרוב ועל אף פי שניתנו לה כ250,000 קולות הם נלקחו בכוח שליטתה על פת הלחם . בגין טען כי שלטון מפא"י לא הביא שלום כמובטח וכי בשלטון מפא"י המצב הביטחוני גרוע מה שגורם להרג יהודים רב וכי בשלטון מפא"י הכלכלה הרוסה שכן אסור לשליט להפוך למפרנס וכי אין כל חרות לאזרח במשטר שכזה . בגין הצהיר כי תוכניתה של מפלגתו היא בעד הפרדה מוחלטת בין מפלגה ,איגוד פועלים ומפעלי תעשיה .עוד תקף בגין את הציונים הכלליים על שמשתפים פעולה עם שלטון מפא"י .בגין הצהיר כי האמת סופה לנצח ואכןשלטון מפא"י יוחלף.

"הפתרון למצב הכלכלי והמדיני הקשה", מנחם בגין באספת המונים ברמת גן, "פרוק מונופולים ההסתדרותיים וחלוקת הונם שנגזל מן העם"

העיתון מביא מנאומו של בגין באסיפה בר"ג. בהתייחסותו למצב החדש בברה"מ בעקבות מותו של סטאלין אמר בגין כי לדעתו השלטון של בריה ומלאנקוב לא יחזיק מעמד.בהתייחסו לכינוס שיזמה הממשלה "שלח את עמי"למען יהודי ברה"מ אמר בגין כי בכינוס זה אין כל תועלת שכן גוי מכבד את הלוחם ולא את הנואם בעברו לדבר על המזה"ת טען בגין כי תוכנית ההגנה האזורית למזה"ת מסוכנת לישראל שכן ארגון שכזה יגרום להפעלת לחץ על ישראל לויתור על י"ם ,חלקים בנגב . בהתייחסו למצב הכלכלי הגרוע השורר בארץ אמר בגין כי ניתן לשפרו ע"י פירוק המונופולים המפא"ים ההסתדרותיים ע"י הפרדה חלקית בין איגוד מקצועי של עובדים לעובדים .בגין הבטיח כי יבוא יום ושלטון מפא"י ייפסק וכך גם המונופולים של מפא"י