עליכם להעמיד את המנדט אשר קיבלתם לפני 20 חודש לרשות העם, כי איש אינו מאמין לכם לא בארץ ולא בחוץ לארץ
בנאומו בגין אומר כי המדינה הגיעה לפשיטת רגל כלכלית ומוסרית. הממשלה לא עמדה בהבטחתה להוריד את יוקר המחיה והוא אף עלה. טוען כנגד הגבלת העלייה במיוחד ממדינות צפון אפריקה. מציין את העוול בבקשתה של מפא"י מחברות התחבורה להעביר לה כספים, אשר שולמו להן מכיסם של ציבור הנוסעים. הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 31/10/1950