עליכם להעמיד את המנדט אשר קיבלתם לפני 20 חודש לרשות העם, כי איש אינו מאמין לכם לא בארץ ולא בחוץ לארץ

בנאומו בגין אומר כי המדינה הגיעה לפשיטת רגל כלכלית ומוסרית. הממשלה לא עמדה בהבטחתה להוריד את יוקר המחיה והוא אף עלה. טוען כנגד הגבלת העלייה במיוחד ממדינות צפון אפריקה. מציין את העוול בבקשתה של מפא"י מחברות התחבורה להעביר לה כספים, אשר שולמו להן מכיסם של ציבור הנוסעים. הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 31/10/1950

הישיבה המאה ושמונים וחמש של הכנסת הראשונה-הרכב הממשלה החדשה

בנאומו בגין מתנגד לצעדים שבן גוריון וממשלתו נוקטים בכל הקשור לקביעת מועד חדש לבחירות. הוא אומר כי המדינה הגיעה לפשיטת רגל כלכלית ומוסרית. הממשלה לא עמדה בהבטחתה להוריד את יוקר המחיה והוא אף עלה. בגין מביע התנגדות להגבלת העלייה ממדינות צפון אפריקה ועל היחס הרע שקיבלו עולים מפולין בבואם לחופי ישראל וטוען שהתנהגות זו עלולה לגרום לכך שיפסיקו להגיע עולים. בגין מציין את העוול בבקשתה של מפא"י מחברות התחבורה להעביר לה כספים, אשר שולמו להן מכיסם של ציבור הנוסעים. הנאום המלא מובא גם בעיתון חרות שפורסם ב-3 בנובמבר 1950.

מנחם בגין באספת עם המונית

העיתון מביא מדברי בגין באסיפת עם המונית בת"א באולם גן רינה. בגין קרא למשלחת ישראל באו"ם לפעול נגד חימושה החדש של גרמניה. עוד טען בגין כי הגיע לידיו מסמך אשר מעלה כי בימי השואה סירב שר החוץ הבריטי אידן להציל את יהודי ארופה מידי הצורר הנאצי ואילו עתה פועלת בריטניה בניסיון לכבוש מחדש את א"י בעידודה של מפא"י. בגין קרא להפיל את שלטון מפא"י המושחת . בהתייחסו למצב הבינ"ל השורר בעולם הביע בגין את בטחונו כי לא תפרוץ מלחמת עולם 3 וכי בעולם יתנהלו מלחמות גרילה שונות.

מנחם בגין בחוזרו מן הגולה: "מדיניות רעב מחלישה את הדור ומבריח הון יהדות הגולה"

העיתון מדווח על דברי בגין בחזרו ארצה ממסע שארך בחו"ל. . בגין טען כי על מנת לעודד את יהדות הגולה להשקיע הון בישראל יש לשנות את המשטר הסוציאליסטי השורר בארץ הגורם למשטר המונופולין המבריח משקיעים מהארץ וגורם למשטר רעב בארץ . בגין טען כי "חרות" שואפת לזכות בשלטון על מנת להציל את העם מהמצב הקיים .עוד סיפר בגין כי במהלך שהותו בארה"ב התרשם עד כמה קטנה ישראל . עוד סיפר בגין על מסע ההסתה שהתנהל נגדו מצד חוגים ציונים רשמיים בעת מסעו בדרום אמריקה.

את המדינה שקמה בידי לוחמים מורדים ומגנים מביאה הממשלה הזו אל עברי – פי פחת. נאום מנחם בגין בכנסת בוויכוח על סקירתו של ראש-הממשלה

נאומו של בגין בכנסת. בגין תקף את הממשלה על מדיניותה . בגין יצא נגד סיכול חוקת היסוד ע"י הממשלה .עוד תקף בגין את מדיניותה הכלכלית של הממשלה המביאה להרעבת העם .כמו כן תקף בגין את מדיניות החוץ האופרטוניסטית של הממשלה הנכנעת ללחץ האומות בשאלת הפליטים וי"ם .בגין קרא להכריז מיידית על י"ם כבירת ישראל ולחוקק חוק בנושא .כמו כן הביע בגין את זכותנו המלאה על א"י השלמה משני עברי גדות הירדן.