אמות מידה לקידמה

מאמר של בגין שבו הוא מנתח בצורה מעמיקה את המושגים הפוליטיים של שמאל וימין, ואת זיהויים המקובל עם מושגי הקידמה והריאקציה בהתאמה. בגין מתנגד לזיהוי זה, וטוען כי הנציגים העולמיים של השמאל הינם ריאקציונריים, ואילו הימין, גם בישראל, הוא תומך הקידמה האמיתי.

החלל במדע

במאמר זה בגין דן בשאלה איזהו גורם הכוח המכריע – הכמות או האיכות? הוא מתאר את המצב הקיים בין המזרח והמערב, כאשר במשך מאות בשנים, המערב היה זה שגבר על המזרח באיכות, כלומר במדע ובכושר ניצולו לצרכי מלחמה, הגנה והתקפה. בעוד שעם תום מלחמת העולם השנייה ובייחוד לאחר ניצחון הקומוניזם בסין, גבר המזרח על המערב בכוח הכמות ובד בבד קידם את תוכניות החלל "והשיג" את האמריקאים. דבר זה מוכיח כי המדע הוא הכוח. ועל אף שגם האמריקאים הצליחו לקדם חלק מתוכניות החלל שלהם, יכולה להימנע מלחמה בין שני הצדדים במידה וישמרו על מאזניהם. וכן מקווים באי עולם כי חכמת חקר החלל תהיה לטובת האדם ותתרום לשחרורו. פורסם בחרות כמאמר מערכת ללא חתימה. נמצא בכתב ידו של בגין בארכיון האישי שלו.

דוקטרינה ומציאות

במאמר זה בגין מבקר את נשיא ארה"ב, אייזנהאואר, בכך שלא פועל בצורה התואמת את דוקטרינת מונרו על פיה "שמשטרם (במקרה הזה- קומוניזם) יורחב על חלק כלשהו של מחצית זו של כדור הארץ". שכן, ישנו משטר קומוניסטי בקובה מכיוון שקובה תלויה כלכלית לחלוטין בבריה"מ. בנוסף, הוא מבקר את דרכו של אייזנהאואר בכך שלא פעל נכון מבחינה מדינית מכיוון שלמרות שארה"ב לא התכוונה לתקוף בקובה, בריה"מ קיבלה קרדיט מדיני בכך שאיומה על ארה"ב גרם לאי תקיפה בקובה. פורסם בחרות כמאמר מערכת ללא חתימה. נמצא בכתב ידו של בגין בארכיון האישי שלו.

עד מתי דו קיום

במאמר זה בגין סובר כי מלחמת עולם שלישית איננה אפשרית. בגין מביע דאגה מניסיון ההשתלטות של ברה"מ על אסיה ואפריקה. בגין טוען כי באסיה ובאפריקה רמת החיים נמוכה מאוד וישנה סכנה מהשתלטות קומוניסטית בארצות אלה.בגין קורא לארה"ב להחדיר את רוח החרות והחופש למדינות אלו שסובלות מרעב.

סחרחרת ההצלחה

במאמר זה בגין כותב על האנשים השונים הנתפסים ברחבי ארה"ב ונאשמים בריגול ונאלצים להודות בכך למרות שהם לא היו מרגלים מעולם. עוד מדבר בגין במאמר זה כי המרגל האמיתי הראשון ששלחה ארה"ב נתלה ב1/5/60 וכי משימת הריגול שלו היתה לצלם מתקנים אסטרטגיים שונים בברה"מ. בגין טוען עוד כי מקרה זה לא הוכיח כי חומות ברה"מ בלתי חדירות וחומות המערב חדירות. בגין טוען כי בל מקרה ארה"ב חזקה יותר מברה"מ.