נעשה, נעלה ונוכל

מאמר זה נכתב לאחר הבחירות לכנסת הרביעית, שבה קיבלה תנועת החרות 17 מנדטים, ובו יוצא בגין נגד מאמרו של בן-גוריון לאחר הבחירות בעתיון "דבר" ב-6 בנובמבר. בגין תוקף את ראש הממשלה על כך שהוא תקף במאמרו אותו ואת ז'בוטינסקי. בגין טוען כי הפחד והשנאה והגידופים של מפא"י כלפי תנועת החרות ממשיכים גם לאחר מערכת הבחירות וכי הסכנה ממשטר מפא"י עדיין לא חלפה. בגין יוצא במאמרו גם נגד ההתערבות של ראש הממשלה במפלגות אחרות, ונגד צביעותו של בן-גוריון כאשר הוא יוצר קשר בין מסעות בגין עם שיירות אופנועים לבין פשיזם, ואילו את נאומי המרפסות של בן-גוריון הם ביטוי לדמוקרטיה. בגין מדגיש עוד בנאומו כי תנועת החרות מקבלת את דין הבוחר והיא תשרת את העם באופוזיציה, וכי המערכה ההיסטורית להחלפת השלטון תימשך מכיוון שתנועת החרות התחזקה. בגין מדגיש כי תנועתו קיבלה, בפעם הראשונה, יותר ממפ"ם ומאחדות העבודה יחד. עוד קורא בגין לראש הממשלה לשנות ממנהגו ולהתנהג בצורה מכובדת לחברי תנועת החרות, לכל הפחות בין כותלי הכנסת

מנחם בגין במיפגן עם רבתי בירושלים: הברירה: ממשלת חרות או המשך שלטונה הכושל של מפלגת מפא"י

העיתון מדווח על דברי בגין בעצרת בחירות של "חרות" בי-ם בנוכחות כ-20,000 איש בכיכר מנורה ב-25/8. בגין הצביע על 3 אפשרויות פוליטיות שייתכנו לאחר הבחירות הקרובות כפי שהצביע עליהן עיתון "הארץ" 1) ממשלת מפא"י בלי שיתוף השמאל. 2) ממשלת מפא"י והצה"כ. 3) ממשלה בהנהגת "חרות". בגין מציין כי זוהי הפעם הראשונה אשר עיתון לא מפלגתי מעלה אפשרות ש"חרות " תקים ממשלה. בגין טען כי שינוי של השלטון בישראל יתאפשר רק ע"י הצבעה ל"חרות" והרחקת מפא"י מהשלטון .בגין טען כי נתינת קול למפלגה אחרת תמשיך את שלטונה של מפא"י שאליה יצטרפו המפלגות הנוספות (למעט "חרות" ) לממשלה הקואליציונית.עוד ציין בגין את אופיה הפאשיסטי של מפא"י הנוהגת לציין כי מפלגה אחת תשלוט בלבד בישראל (מפא"י) וכי ל"חרות" אסור יהיה לשלוט במדינה.

5,000 איש בעצרת-העם של תנועת החרות ברמלה מנחם בגין: "בפעם הראשונה מזה 30 שנה נתערער הבטחון של מפא"י"

העיתון מדווח על אסיפה של "חרות "ברמלה ב-20/8. בגין הצביע בין שאר דבריו על הסיכוי של עליית "חרות" בבחירות הבאות וטען כי בגלל זה מפא"י מפחדת. עוד הדגיש בגין כי מפא"י בהתנהגותה מראה על נטיותיה הפאשיסטיות המובהקות.

מ. בגין במפגן עם בן 30 אלף איש בתל-אביב: מפאי היא הסכנה הפשיסטית בישראל.

העיתון מדווח על דברי בגין באסיפת בחירות בת"א ב-18/8. בגין טען בעקבות טענות מפא"י בעיתון דבר כאילו "חרות" היא מפלגה פאשיסטית כי למעשה מפא"י היא הסכנה הפאשיסטית בישראל. בגין טען כי מפא"י היא בעלת סממנים פאשיסטיים. שלטונה הוא שלטון מפלגת מיעוט והמנהיג אצלה תמיד צודק. עוד בגין הדגיש את פלוגות הסדר המיוחדות של מפא"י. עוד טען בגין כי מפא"י היא מפלגה מפרנסת המאיימת על האזרח בבית כלא אם לא יישמע לדבריה. עוד טען בגין כי ככל מפלגה פאשיסטית מפא"י מקיימת שלטון ממושך במדינה.

יריבות או אויבות

במאמר זה מתייחס בגין להקדמת הבחירות להסתדרות הכללית. בגין מכנה את ההסתדרות כבניין הלעג לרש לכנסת וטוען כי שלוש המפלגות המרכסיסטיות המתמודדות לבחירות להסתדרות חתמו על הצהרה המבטיחה לא להשמיץ איש את רעהו בביטויים כגון: בולשביק, אויב מעמדי ודברים כאלו. בגין מציין כי במקום אויב הם ישתמשו במילה יריב וטוען כי כך צריך גם לנהוג כלפי תנועת ה"חרות" ולא לכנותה אויב אלא יריב .