יש ללמוד ממסדה איך לא להגיע אליה, ממודיעין כיצד לעשותה

הנאום המלא של בגין כפי שניתן ב16 לאפריל 63 בהיכל התרבות בתל אביב לציון עשרים שנה לפרוץ מרד גטו ורשה. בגין מרחיב בסוגיות שונות: מרד בעת שכזו, ובמסגרת זו מחלק בין מרד פאסיבי למרד אקטיבי; מציין את פעילותו של הארגון הצבאי היהודי במרד; מזכיר את דבריו ומעשיו של ז'בוטינסקי ערב המלחמה להעלאת היהודים ארצה; מתייחס לאוזלת ידם של אומות העולם ושל ההנהגה הפוליטית הציונית בהצלת היהודים באירופה; מפיק סדרה של לקחים על חשיבות ההגנה העצמית ליהודים וכבוד יהודי.

רוצים משבר ממשלתי?

במאמר זה דן בגין בקשר לצורך בביטול תקנות החרום הבריטיות (45), שיביא לביטול הממשל הצבאי. עוד יצא בגין נגד ההאשמות שהופנו כלפי תנועתו על כך כי הצביעו יחד עם מפ"ם ומק"י. בגין טען כי היו לכך כבר תקדימים בעבר וכי "חרות" מצביעה על כל נושא לגופו של עניין. הגין מרחיב בסוגייה של תפקידה של האופוזיציה להתנגד לקואליציה.

אמות מידה לקידמה

מאמר של בגין שבו הוא מנתח בצורה מעמיקה את המושגים הפוליטיים של שמאל וימין, ואת זיהויים המקובל עם מושגי הקידמה והריאקציה בהתאמה. בגין מתנגד לזיהוי זה, וטוען כי הנציגים העולמיים של השמאל הינם ריאקציונריים, ואילו הימין, גם בישראל, הוא תומך הקידמה האמיתי.

תל-אביב תכלת לבן 40 אלף איש במפגן עם של תנועת החרות

העיתון מדווח על אסיפת בחירות של "חרות" לקראת הכנסת ה-5 ב-13/8. בגין קרא להוריד את שלטון מפא"י ולהעלות במקומו את שלטון "חרות". בגין הצביע על ההבדל בין "חרות" למפא"י. בין דמוקרטיה לדיקטטורה, חרות לקומוניזם, בין חופש לפאשיזם. בגין הצביע גם על הדומה בין מפא"י והליברלים וקבע עוד כי במדינה הדמוקרטית הצודק הוא השולט ואילו במדינה הטוטליטארית השולט הוא הצודק.