הישיבה המאה וששים ותשע של הכנסת השלישית-מדיניות חוץ ובטחון-דיון
בגין עמד על שעות הכושר שהוחמצו בעבר והתריע מפני חוסר הדרך בו הולכת הממשלה. הוא קבע כי כל שחרור של שטח המולדת הוא הגנה עצמית, וכי יש להרחיב את גבולות הארץ כי מעשי תגמול אין בכוחם לשים קץ לשפיכות הדמים. בגין תקף בנאומו גם את בריטניה על כך שהיא מאיימת על ישראל לאור אזהרת ישראל את ירדן בעקבות כניסת הצבא העיראקי לירדן. בגין טען כי איומי בריטניה אינם מפחידים וכי אסור לה להתערב נגד ישראל והזכיר לה מה עשו חיילי האצ"ל לבריטניה לפני כמה שנים. בגין בנאומו התפלמס עם חברי מפ"ם על תמיכתם בקומוניסטים. בגין קבע כי ממשלה הוגנת לנוכח כישלון מדיניותה היתה מכריזה על בחרות חדשות אך הממשלה איננה הוגנת כלל והיא ממשלת קנוניה. בגין התייחס בנאומו גם לטיפול האו"ם במשברים בינ"ל וטען כי האו"ם איננו יודע לטפל כלל במצב במזה"ת. הנאום המלא מובא גם בעיתון חרות שפורסם ב16/10/1956