בהירות למחשבה, שריון ללב

אנו רוצים בשלום. אין עם, בעולם כולו, הרוצה בו יותר מאתנו; ספק, אם יש מי שרוצה בו כמונו. הסיבה המכרעת הוסברה לעיל. אין צורך לחזור. אולם אוייבינו אינם רוצים בשלום, באשר הם מוסיפים לרצות להכחידנו. זאת המציאות. היה עלינו לדעת אותה, גם לו האוייבים מסביב היו מחרישים, או אפילו היו מנסים, בשפת חלקלקות, להסתיר את … Continued

המצב המדיני והבטחוני (הרצאה בפני מועצת תנועת החרות) – בשלושה חלקים

נאום של מנחם בגין בפני מועצת תנועת החרות שהתפרסם בשלושה חלקים בעיתון "היום". בגין דן בו בהרחבה בחוקי המשפט הבינלאומי ביחס להטבעתה של המשחטת 'אילת', וכן לגבי מעמדם של השטחים ששוחררו במלחמת ששת הימים. בגין מצביע על חשיבותה של ממשלת האחדות שתרמה לנצחון ולעליית המורל הלאומי, גם בקרב יהודי התפוצות. בגין קורא לעליה רבה מכל התפוצות, וטוען שמדובר בפיקוח נפש לאומי, וכן להגברת הילודה, וטוען שיש גם להתאים מדיניות כלכלית שתקלוט את העולים ותעניק קצבאות למשפחות מרובות ילדים. תאריכי הגיליונות שבהם פורסמו המאמרים: 25 ו-27 באוקטובר ו-3 בנובמבר 1967.

ישיבה חגיגית של מרכזי תנועת החירות והליברלים בירושלים השלמה השר בגין: אף שעל לא יימסר לשלטון נכרי

העתון מדווח על עצרת חגיגית בירושלים המאוחדת בה השתתפו השרים בגין וי. ספיר. בגין בנאומו שיבח את הצבא, ומנה את מעלותיה של ממשלת הליכוד הלאומי בה, טען, יש להמשיך. בגין הדגיש שלמרות לחצים שונים, אף שעל שנכבש לא ימסר לשלטון נכרי. בגין טוען שמצבנו הבין לאומי טוב יותר מבעברבגין התייחס גם לעמדת צרפת ואמר שישראל לא זקוקה לצרפת על מנת להכיר בזכותה לקיום, אך מקווה לחדש את הברית איתה בהמשך. הנאום המלא מיום 27/06/1967 נמצא בארכיון האישי מרכז מורשת מנחם בגין.

הבורחים הערבים לא יוחזרו (הרצאה על המצב המדיני במועצת החרות ד' בכסלו תשכ"ד)

נאומו של בגין במועצת תנועת חרות נוגע לשלל הסוגיות האקטואליות, החל מהחלפתו של ראש הממשלה, דרך הקריאות לפגישה ולשלום של אשכול ובן גוריון עם נאצר, דרך הדיון על סוגיית הפליטים באו"ם, המדענים הגרמניים במצרים, הממשל הצבאי וכלה במשא ומתן עם הליברלים

סכנת התקדים של חוסר תגובה

במאמר זה, שהתפרסם כמאמר מערכת בעיתון חרות ונמצא בכתב ידו של בגין בארכיונו, מותח בגין ביקורת על שר החקלאות משה דיין על הצהרתו שלפיה לא צפויות לישראל בעיות ביטחוניות משמעותיות בזמן הקרוב. הצהרה זו הוכחשה כעבור ימים כאשר שני צעירים נרצחו על ידי מסתננים סורים ביישוב אלמגור בצפון הארץ, וחייל צה"ל נהרג בהתקפה של כח ירדני בירושלים. על רקע אירועים אלה, בגין מבקר בחריפות את חוסר התגובה של ממשלת ישראל, שהסתפקה בהגשת תלונה במועצת הביטחון של האו"ם, וקורא לה לא לאפשר לדם יהודי להישפך ללא תגובה הולמת.