מסעות חוץ ומדיניות חוץ

בדיון בעקבות הדיווח של רה"מ בארה"ב ובצרפת בגין מברך על הביקור. בגין מבקר את רה"מ בעקבות התייחסות על דברי חרשצ'וב במצרים כעל "מתונים". בגין מזהיר בפני חימוש מצרים בטילים, בעזרת מדענים גרמניים ומבקר רה"מ על המדיניות הפרו-גרמנית של הממשלה. בגין מברך על היחסים החמים בין ישראל וצרפת ומזכיר, שהברית עם צרפת -היא הרעיון של תנועת החירות. הנאום מופיע גם בדברי הכנסת מה-15/7/64.

בכנס מיוחד של ראשי ברית –חרות הצה"ר בעולם: מ. בגין קורא ליהדות העולם להפגין נגד המדענים הגרמנים במצרים

העיתון מדווח על דבריו של בגין ב12/7 בכנס של ראשי ברית –חרות הצה"ר בעולם בבית –סוקולוב בת"א. בגין קרא לעורר את דעת הקהל העולמית ולהפגין נגד פעילותם של המדענים הגרמנים במצרים. בגין גילה כי עוד ב1952 נשלחו קצינים גרמנים למצרים. בגין סקר בנאומו גם את בעיות חוץ ובטחון בהם שרויה ישראל.

אלפים מתושבי באר-שבע הפגינו נגד מדעני ההשמדה הגרמנים במצרים

אסיפת "חרות" בב"ש בנוכחות אלפים מתושבי העיר. בגין יצא נגד המשך פעולתם של המדענים הגרמנים במצרים והאשים כי הפרלמנט הגרמני איננו מעוניין להעביר חוק שיאסור פעילות גרמנית במצרים והוא מתרץ את אי העברת החוק בתירוצים שונים .בגין קרא לממשלת ישראל לא להצדיק את דברי ממשלת גרמניה על אי יכולתה לחוקק חוק בפרלמנט ולצאת במסע הסברה נגד המדענים הגרמנים במצרים.

אשכול נמנע מלעורר את דעת הקהל העולמית נגד מדענים גרמנים

העיתון מדווח על הפגנת "חרות "בחיפה בנוכחות אלפים. בגין יצא נגד פספוס ההזדמנות בעת ביקורו של רה"מ אשכול בארה"ב כאשר נמנע מלהעלות את בעית המדענים הגרמנים הפועלים במצרים כדי לעורר את דעת הקהל העולמית. עוד עמד בגין על סכנת הטילים מצד מצרים על בטחונה של ישראל, ועל כך שאפשר לעמוד על טיב פעילותה של מפא"י מקורותיה בועדת השבעה ובפרשת לבון.

המוני הבירה הפגינו נגד המדענים הגרמנים במצרים

העיתון מדווח על הפגנת "חרות" בי-ם בכיכר המנורה בהשתתפות כ10,000 איש אשר הפגינו נגד המשך פעולת המדענים הגרמנים במצרים. בגין בנאומו הרגיע את הנוכחים וטען כי למרות המשך פעולות המדענים הגרמנים במצרים בפיתוח כלי נשק והמשך מירוץ החימוש של מדינות ערב לנאצר ולשאר מדינות ערב אין כל סיכוי להתגבר על ישראל במלחמת שדה אם תפרוץ. בגין הוסיף כי הפתרון מטילים הוא הקמת מקלטים תת קרקעים להגנה וקרא לשיפור מכונתו של הערוף. בגין גם תקף את הממשלה על ההזנחה וההשתקה שבפרשת פעילות המדענים הגרמנים במצרים, וטען שהאדישות של ממשלת ישראל גרמה לכך שדעת הקהל העולמית נרדמה בנושא. בגין קרא לחדש את המחאה נגד פעילות המדענים הגרמנים במצרים וקרא ליהודי התפוצות להפגין ברחבי העולם לפני שגרירויות גרמניה.