הישיבה הארבע-מאות-וארבעים-ושבע של הכנסת החמישית – יום שני, י״ג אדר א' תשכ״ה (15 פברואר 1965) – הודעת ראש הממשלה על כוונתה של ממשלת גרמניה המערבית להפסיק את הסיוע הבטחוני לישראל – דיון

בגין הדגיש את הסכנה הנשקפת נוכח פעולותיהם של המדענים הגרמנים במצרים והנשק הרב והמסוכן שהמרים אוגרים. בגין קרא לחידוש המערכה המדינית להוצאת מדעני ההשמדה הגרמנים מממצרים.בגין העלה בנאומו על נס את צרפת המספקת נשק רב לישראל וטען כי אין לישראל כל צורך בסיוע הנשק מגרמניה כי הנשק שמשיגים מגרמניה ניתן גם להשיג ממקומות אחרים.בגין יצא נגד הגישה של צורך בכינון יחסים עם גרמניה על היסוד הציני של יעילות ואינטרסים משותפים. נאום פורסם במלואו בחרות מיום 19/02/1965 גרמניה וישראל – מפולת של מדיניות 225452

טעם העובדות והכחשות מטעם

במאמר זה דן בגין בגלגולים החדשים ב'עסק הביש' ובנושא המדענים הגרמנים במצרים, סביב הודעות ההכחשה של ממשלת ישראל. בהתיחסותו לדיון בכנסת בנוגע להצעתו לסדר היום בקשר לפרשת לבון ועל תשובת שר המשפטים להצעתו, בגין יוצא נגד תשובתו של שר המשפטים וטוען כי למרות ששר המשפטים טען כי תשובתו איננה תשובה רשמית של הממשלה היא כן היתה כזו. בגין תוקף בחריפות הן את שר המשפטים והן את בן גוריון על התנהלותם האחרונה בפרשה. בהתייחסו של בגין להודעת ארה"ב שאומרת כי ישראל לא ביקשה ממנה לפעול נגד המדענים הגרמנים במצרים יוצא בגין נגד מעשה זה של הממשלה. בגין אף מוסר כי לאחר שהודעה זו פורסמה ביקשה ישראל מארה"ב שתכחיש זאת ואכן יועץ הנשיא הכחיש את ההודעה שיצאה קודם לכן מטעם ארה"ב. בגין שב ומצביע במאמר על הסכנה הנשקפת מפעולותיהם של המדענים הגרמנים במצרים וכן יוצא נגד אדישותה של הממשלה בנושא שאיננה עושה בדבר מאומה.

מדעני גרמניה ופסגת הערבים

בגין תוקף את עמדת הממשלה בנושא מדענים גרמניים במצרים. בגין דורש לפעול באו"ם לקבלת ההחלטה על ביטול תקופת ההתיישנות בפשע השמדת-עם. בגין מצביע על הסכנה הנובעת מההחלטות של הפסגה הערבית בקהיר וטוען, שרק עמדת החרות שמדגישה הזכות של עם היהודי לארץ ישראל בשלמותה יכולה להוות משקל-נגד לתעמולה האנטי-ישראלית של מדינות ערב.

מ. בגין בכנסת: "מחדליה ושגיאותיה של הממשלה סייעו לבון בטכסיסי הטעיה"

העיתון מדווח על דבריו של בגין בעת דיון בכנסת ב12/10. בגין תבע מהממשלה לנהל מערכה נגד פעילות המדענים הגרמנים במצרים להפסקת פעולתם. בגין קרא לממשלה לעורר את דעת הקהל העולמית בנושא זה .עוד ציין בגין כי יהודי העולם רואים את אוזלת ידה של הממשלה בטיפול בפרשה. הנאום המלא פורסם בגליון חרות מה- 16/10/64, עמוד 3.

תשובה שלווה אך קלושה

במאמר זה מתייחס בגין לנאומו של אשכול ב-23/7. בגין טען כי דבריו של אשכול בהתייחסו להערכות מומחים זרים כי הטילים שמפתחים המצרים בעזרת הגרמנים אינם מסוכנים הם דברים של קלות דעת וכי צרפת איננה שוכחת לגרמניה את עברה. עוד טען בגין כי אין להתייאש מעמדותיה של ארה"ב ויש צורך לנסות ולהעבירה לצד הישראלי.