נגד המושג ,,אוייב מעמדי" (דברים בפתיחת הוועידה של ה.ע.ל בעכו)

בגין יצא נגד צורת משטר שבו השליט היחיד מתפקד על תקן של מפרנס .בגין טען כי במשטר שכזה אין צדק ,אין חרות וכי זהו משטר אשר לא מסוגל להבטיח תנאי קיום הוגנים. בגין יוצא נגד תפיסה מרקסיסטית-מעמדית. בגין מזכיר את ה"סזון" שבו גורשו אנשי האצ"ל ממקומות עבודתם והוסגרו לידי הבולשת הבריטית מבלי שההסתדרות תגן עליהם. לעומתה טוען בגין כי הסתדרות העובדים הלאומית מגנה על זכויות של כל אזרח לעבוד ללא כל משמעות לדעותיו הפוליטיות.בגין יוצא גם נגד דברי שרת העבודה שטענה כי להסתדרות העובדים הכללית היה חלק מכריע בהקמת המדינה .בגין טוען כי אומנם אחדות פועלית רצויה אבל חשוב לזכור שמעליה רצויה אחדות לאומית שהיא הרבה יותר חשובה.

עוד נגיע לימים גדולים! עוד נחיה במדינה המבוססת על חרות וצדק, עוד נראה בנחמת ציון המשוחררת נאומו המלא של יור תנועת החרות מר מנחם בגין בפתיחת הועידה הארצית השלישית של תנועת החרות.

העיתון מביא את דברי בגין בבית ציוני אמריקה ב19/4 עם פתיחת הועידה הארצית ה3 של "חרות". בגין תוקף בחריפות את מדיניות הקואליצית מפא"י-הציונים הכלליים בצחומי מדיניות הפנים, שלטון החוק, הכלכלה ומדיניות החוץ ומתאר רעיונות של חרות לגבי אותם הנושאים.

מה היתה עושה תנועת החרות?

נאומו של בגין בדרום אפריקה, בו הוא מפרט עיקרי משנתו המדינית. חלק הראשון מוקדש לנושאי דמוקרטיה, שלטון החוק וחוקה, חלק השני – לעיקרונות מדיניות הכלכלית, חלק השלישי דן בבעיות המבניות של המשק הישראלי ובדרך הדמוקרטית להגיע לשטון וחלק הרביעי – במדיניות החוץ.

מנחם בגין השקפת חיים השקפה לאומית

נאומו של בגין בוועידה של תנועות בית"ר וחרות שהתפרסם בחמישה חלקים בעתון 'חרות'. נאום זה מתאר את היסודות המרכיבים את החזון הלאומי והחזון החברתי של תנועת החרות, והשילוב בניהם. הנושאים המרכזיים בהם דן בגין הם חירות היחיד, אל מול תיקון החברה, עליונות המשפט, ריכוז האומה ושחרור המולדת. בגין טוען כי עקרונות אלה, המושתתים על התורה שלמד מזאב ז'בוטינסקי, תלויים זה בזה, ומשלימים זה את זה. החלקים הבאים של הנאום התפרסמו בעתון 'חרות' בתאריכים: חלק ב' –30/3/51 ע"מ 3 חלק ג' 13/4/51 ע"מ 2 חלק ד' 20/4/51 ע"מ 2 חלק ה 26/4/51 ע"מ 2

מ. בגין מכריז בפתיחת הועידה הארצית השניה לתנועת החרות: חותם הנצחיות וחותם חזון הדורות טבועים בתנועה זאת – ועל כן

העיתון מביא מדברי בגין בפתיחת הוועידה הארצית השניה של תנועת החרות שנערכה בנתניה. בנאום זה שארך למעלה מ-3 שעות סקר בגין את מצעה המדיני כלכלי של "חרות". בגין טען כי תנועת ה"חרות" היא היחידה המבטיחה חרוח כלכלית, חרות היחיד ותיקון החברה. בגין טען כי תנועתו אם תגיע לשלטון תפעל להבטחת 5 המ"מים של ז'בוטינסקי שהם: מזון, מלבוש, מעון, מרפא, מורה. בגין טען כי ממשלה יציבה תקום בארץ כאשר מפא"י לא תשלוט עוד.עוד אמר בגין כי תנועת ה"חרות" היא תנועה נצחית והיא תנצח. בעברו לדבר על בעית העליה טען בגין כי העלייה חשובה שכן היא יוצרת רוב יהודי בארץ. ולשם קליטה מוצלחת של העלייה דרוש משטר כלכלי חופשי בארץ. בגין יצא נגד אפשרות של מתן בסיסים זרים בארץ לארצות זרות וטען כי על ישראל לסמוך עליה בלבד. עוד מדווח העיתון כי בגין יצא נגד המגמה העולמית הרווחת בדבר פיסנות כלפי גרמניה. בגין טען כי אין לנהוג באופן סלחני לגרמניה ואין לשכוח את מאורעות העבר.