שוויוניות או תמורתיות

במאמר זה דן בגין בשביתת המהנדסים. בגין טוען כי דברי ההסתה של רה"מ נגד המהנדסים הם דברי הסתה פראית בגין טען עוד כי התנגדותו של רה"מ לשביתה ודבריו כי לא ישולם כסף לשובתים אם לא יעבדו מנוגדת לרוח הסוציאליסטית שרה"מ אמור לייצג . בגין קרא לשובתים שלא השתמש במושג שיוויוניות כי מושג סוציאליסטי זה איננו קיים כלל כי בשיוויניות אין צדק אלא עוול ויש בה צביעות. אך במקום זה יש להשתמש במושג תמורתיות קבלת תמורה בעד העבודה, בעד מאמץ העבודה והמומחיות. בגין גם קובע כי בכל מקרה חמשת המ"מים (מזון ,מלבוש ,מרפא ,מורה ,מעון) צריכים להיות מסופקים גם למי שלא עובד.

על המורה החי

מאמר של מנחם בגין לרגל 19 שנים לפטירתו של זאב ז'בוטינסקי. המאמר מציג צדדים שונים באישיותו של ז'בוטינסקי: כמשורר, כמחדש לשון, כנואם, כמדינאי וכלוחם.

נוכח אורותיה של טול כרם השבויה בגין הרצה על סוציאליזם בפני חברי קיבוץ מפאי

הכתב מדווח על ביקורו של בגין בקיבוץ מגל שמשתייך למפא"י ועל הרצאתו של בגין בפני חברי הקיבוץ על הסוציאליזם והליברליזם. הכתב מדווח כי אנשי הקיבוץ שהיו בטוחים כי בגין ינאם בפניהם נאום פוליטי הופתעו לנוכח נאומו הלא פוליטי של בגין. בגין השווה בין מרכס ואנגלס לעומת אבות הפילוסופיה הליברלית וטען כי התוצאה הבלתי נמענת של משטר סוציאליסטי היא ששליט הופך למפרנס או שמפרנס הופך לשליט. עוד טען בגין כי החשוב בכל משטר הוא חרות הפרט. עוד מדווח העיתון כי בגין לאחר הרצאתו ענה על שאלות והסביר את זכותינו לא"י השלמה .

נוכח אורותיה של טול כרם השבויה בגין הרצה על סוציאליזם בפני חברי קיבוץ מפא"י

הכתב מדווח על ביקורו של בגין בקיבוץ מגל שמשתייך למפא"י ועל הרצאתו של בגין בפני חברי הקיבוץ על הסוציאליזם והליברליזם. הכתב מדווח כי אנשי הקיבוץ שהיו בטוחים כי בגין ינאם בפניהם נאום פוליטי הופתעו לנוכח נאומו הלא פוליטי של בגין. בגין השווה בין מרכס ואנגלס לעומת אבות הפילוסופיה הליברלית וטען כי התוצאה הבלתי נמענת של משטר סוציאליסטי היא ששליט הופך למפרנס או שמפרנס הופך לשליט. עוד טען בגין כי החשוב בכל משטר הוא חרות הפרט. עוד מדווח העיתון כי בגין לאחר הרצאתו ענה על שאלות והסביר את זכותינו לא"י השלמה .

הנוער, האמונה, ההגשמה

העיתון מביא את נאומו של בגין ב10/6 בכינוס ה7 של בית"ר העולמית. בגין בנאומו דיבר בין השאר על האמונה שאיפיינה מאז ומתמיד את תנועת בית"ר. בגין טען כי האמונה השלמה מחייבת התחברות נפשית עם א"י שחולקה ופוצלה ומחייבת את העמידה על הצורך לאחדה מחדש. בגין הביע את תקוותו כי א"י השלמה והמאוחדת תתפקד כמדינה לאומית, עברית במהותה, רבת עדות בהרכבה. בגין טען כי אם נרצה אין כל קושי להגשים את חזון א"י השלמה ומבצע סיני הוכיח זאת. בגין טען כי עתה קל יותר שכן המצב במזה"ת מעורער יותר מתמיד ובמיוחד נוכח ביטול ההסכם בין בריטניה לעבר הירדן וחיסול הבסיסים הבריטיים שם. בגין הביע את אמונו כי תחת משטר "חרות" היה מתבצע מבצע שיחרור הארץ כולה. בגין יצא נגד השלטון הנוכחי של מפא"י וטען כי זהו שלטון שאין בו חופש או חרות או צדק או יושר .בגין טען עוד כי ביום בו "חרות" תגיע לשלטון היא תשאף להנהיג את 5 המ"מים של ז'בוטינסקי: מזון, מלבוש, מעון, מרפא ומלמד. בגין טען כי יש צורך עתה במקום ממשלה סוציאליסטית להקים ממשלה לאומית ליבראלית. עוד קרא בגין בנאומו לנוער התפוצות לעלות ארצה, ללמוד עברית ולהקים נקודות התישבות חדשות.