מ.בגין בויכוח בכנסת: "חוק האחריות המשותפת" יביא להורדה קרנה של הכנסת

העיתון מדווח על דברי בגין בכנסת ב-28/12 על חוק האחריות המשותפת (הקובע כי הצבעת חבר ממשלה או חברי סיעה בכנסת שמשתתפים בממשלה או המנעות נגד הצעת ממשלה דינה כהתפטרות חבר הסיעה המצביעה מהממשלה). בגין יצא נגד הצעה זו וטען כי היא פוגעת בתיפקוד הכנסת וכי זהו אבסורד שחבר סיעה יכול לפטר שר או את אלה הנמנעים על סיעתו. בגין טען עוד כי הצעה זו תגרום לכך כי הממשלה היא זו המפקחת על הכנסת.

מנחם בגין במושב המועצה הארצית של תנועת "חרות": ההכרעה תיפול בין המפלגה הראשית בשלטון לבין המפלגה הראשית באופוזיציה

העיתון מדווח על מושב המועצה הארצית של "חרות" ב-30/7. בגין קבע כי בבחירות הקרובות הקרב האמיתי יהיה בין "חרות" למפא"י. עוד יצא בגין בנאומו נגד עיסקת הנשק עם גרמניה. בגין טען בדבריו גם כי רה"מ שיקר כאשר אמר שמעולם לא ניסה לדבר עם בגין. עוד טען בגין כי הוא מודה שאכן הוא נכשל בפרשת מאבק השילומים. עוד יצא בגין בנאומו נגד השימוש המופרז בנשק של המשטרה בהפגנות השונות בארץ (ואדי סאליב ,מגדל העמק) בגין טען עוד כי בניגוד לדברי מפא"י לא נאומיו של בגין במגדל העמק הובילו למהומות. עוד יצא בגין נגד השימוש המופרז שנעשה בביטויים אשכנזים ולא אשכנזים וטען כי כולנו עם אחד. בגין יצא גם נגד האפליה השוררת בהכרה במבצעיהם של האצ"ל והלח"י . בגין קבע עוד כי מאז ותמיד היתה דרכה של מפא"י עלילות דם נגד תלמידי ז'בוטינסקי וכי זכותה של "חרות" להגיב על כך .

מ. בגין בנאומו על חוק הכנסת: הצעת מפא"י דיקטטורה של מעט בעם ורוב בכנסת

העיתון מדווח על נאומו של בגין בכנסת ב-11.2.1958. בגין יצא נגד שיטת הבחירות האזוריות, בה תומכת מפא"י. בגין טען כי למפא"י אינטרס אישי בקבלת שיטה זו, שכן היא חוששת שאם תישאר שיטת הבחירות הנוכחית- היא השיטה היחסית, תרד מפא"י בבחירות הקרובות לכנסת. בגין הצביע על חסרונותיה של השיטה האזורית, וטען כי שיטה כזו לא תביא למשטר של שתי מפלגות כמו שאומר רה"מ. הוא יצא בנאומו נגד דברי רה"מ כי "חרות" איננה אופוזיציה אחראית ולטענתו רה"מ בעצמו איננו אחראי. ובנוסף הביע התנגדותו להיעדר חוקה בארץ וטען כי יש לחוקק חוקה.

מעמדו של הש.ב: המחלה: שלטון ממושך

במאמר מתייחס בגין למעמדו של הש.ב. בארץ. הוא טוען כי בן –גוריון הודה כי הש.ב. אומנם קיים ואת חלק מפעולותיו הוא מקדיש לענייני פנים. בגין יוצא נגד שלטונו של בן –גוריון על הש.ב. ובמיוחד על השלטון הממושך של מפא"י במדינה- אפילו אם השלטון הוא הגון, שלטון שכזה סותר את עקרונות הדמוקרטיה ונהפך במשך השנים למושחת ומסתאב. בגין טוען כי בלעדי פעילותם שלו ושל חבריו המדינה לא היתה קמה, ובן גוריון אמנם הכריז והגן על המדינה אך לא כבש אותה. בגין טוען כי לכל חלק בישראל יש חלק בהקמת המדינה החל מאנשי העליה הראשונה. בגין יצא נגד דברי רה"מ בכנסת שחלק מפעילותו של הש.ב מופנית לענייני פנים, ונגד כך שבן גוריון הוא האחראי לכל השירותים החשאיים בארץ. בגין מספר כי גם אצלו ביקרו אנשי הש.ב. ומוחה על מנגנוני ההאזנה ליריבים פוליטיים הנוהג בארגון. בגין מציע להפריד בין המחלקה המיוחדת לפיקוח פנימי לבן שרות המודיעין המופנה כלפי חוץ. בגין הבטיח כי ממשלה חדשה בראשות "חרות" תכניס רפורמות יעילות לש"ב .

מ בגין בויכוח בכנסת על "חוק הכנסת": יש לקיים את ההבטחה שניתנה לעם לתת חוקה למדינה שקמה לתחיה

בגין יוצא נגד העדרה של חוקה בישראל תסדיר את סמכויותיהן של הרשויות הממלכתיות ומידת ההפרדה ביניהן ויבטיח את זכויותיו של האזרח וחובותיו. בגין טוען כי דמגוג בהתנגדו לחוקה נוהג כדמגוג וכל עוד יש לו רוב הוא רוצה להבטיח לו יד חופשית אך הוא לא מעלה על הדעת כי באחד הימים הוא ימצא במיעוט ואילו מדינאי חכם יתמוך בחוקה כי הוא יודע שרוב ומיעוט במדינה משתנים. בגין טוען עוד בנאומו כי סיעתו תומכת בעד הכנסת משאלי עם לדמוקרטיה והיא מתנגדת להגבלת חופש הביטוי של האדם וכי יש, בדומה לתיקון בחוקת ארצות הברית, להגביל את הכנסת על מנת לשמור על חרות האדם. הנאום מפורסם בדברי הכנסת מיום 09/07/1956