מנחם בגין השקפת חיים השקפה לאומית

נאומו של בגין בוועידה של תנועות בית"ר וחרות שהתפרסם בחמישה חלקים בעתון 'חרות'. נאום זה מתאר את היסודות המרכיבים את החזון הלאומי והחזון החברתי של תנועת החרות, והשילוב בניהם. הנושאים המרכזיים בהם דן בגין הם חירות היחיד, אל מול תיקון החברה, עליונות המשפט, ריכוז האומה ושחרור המולדת. בגין טוען כי עקרונות אלה, המושתתים על התורה שלמד מזאב ז'בוטינסקי, תלויים זה בזה, ומשלימים זה את זה. החלקים הבאים של הנאום התפרסמו בעתון 'חרות' בתאריכים: חלק ב' –30/3/51 ע"מ 3 חלק ג' 13/4/51 ע"מ 2 חלק ד' 20/4/51 ע"מ 2 חלק ה 26/4/51 ע"מ 2

הממשלה מובילה את העם לרעב שעבוד ושנאת־אחים

העיתון מדווח על אסיפת עם בקולנוע אסתר בתל אביב שבה דיבר בגין בין היתר על פרשת אי מתן תגמולים כספיים לנכי וחללי האצ"ל והלח"י לעומת נכי וחללי ההגנה ועל החוק להחזרת חיילים משוחררים. בגין אמר כי הוא לא ירשה להפלות בין דם לדם. עוד טען בגין כי מדיניות הממשלה מדרדרת את העם לתהום, מחסור, עוני, אינפלציה, לא קטיף לא קציר, לא בניין ולא דיור. בגין טען כי יש לעודד השקעות הון פרטיות ולבטל את משטר המונופולין לשם יציאה מהמצב הכלכלי הקשה. בהתייחסו למדיניות החוץ של הממשלה יצא בגין נגד הסכמת הפסקת האש עם עבדאללה וטען כי הוחמצה שעת כושר לכבוש את כל הארץ. בגין קרא להחלפת הממשלה.