השר בגין: נקודת המוצא היחידה לכל הסדר – רק חוזה שלום

העתון מדווח על עצרת עם ב'הבימה' בתל אביב. בין הנואמים השרים י. ספיר, אבא אבן ובגין. בגין בדבריו הבהיר כי מטרתם היא חוזה שלום, ובלעדיו חיילי ישראל לא יזוזו מעמדתם, ושכעת המלחמה עברה ממצב צבאי למצב מדיני, וממשלת האחדות היא תנאי הכרחי לקיומה, למען כל המבצע לא ירד לטמיון. בגין הבהיר שהמלחמה לא היתה על עצמאותינו, אלא על עצם קיומינו, והוכחנו את כוחו של העם, ומה יקרה לרודפיו. בגין עובר לדבר על המצב המדיני, ומדגיש כי הכעס בעולם על ישראל עדיף מדברי הספד על ישראל שהיתה. בגין הביע תקווה כי ההדדיות תשוב ליחסינו עם צרפת, והם יעמדו לימינינו ולא יהיו ניטרליים. לגבי בריה"מ אמר בגין שתמיד תיזכר להם הזכות במלחמתם נגד הנאציים, אך כרגע אחריותם באספקת הנשק לאוייבינו.

מ. בגין בפתיחת המועצה הארצית של תנועת חרות: מהתגוננות לאופנסיבה מדינית, משתדלנות ערובות – למדיניות בריתות

העיתון מדווח על נאומו של בגין ב26/12 בפתיחת המועצה הארצית של תנועת "חרות". בגין בנאומו סקר את ארבעת הגורמים שהביאו לדעתו למצב הקשה שבו נמצאת ישראל: 1)ויתור זכות עם ישראל על כל א"י 2)בקשה חד צדדית לשלום 3)בקשה לערובה חד צדדית 4)הנסיגה מעזה. בגין הציג את רעיונות תנועת ה"חרות" שתתבסס על אופנסיבה מדינית 1)לשים קץ לבקשות חד צדדיות של ישראל לשלום 2)הוצאת כל הכוחות הזרים או פירוקם משטחה ההסטורי של א"י המערבי ומזרחה לירדן 3)הכרה בא"י המאוחדת כמדינה עברית 4)תשלום פיצויי מלחמה לישראל ע"י ארצות ערב 5)החזרת ערכו של רכוש היהודים שנשדד .עוד הציע בגין מדיניות של בריתות עם ארצות שלהן יש אינטרסים משותפים עם ישראל ובראשן צרפת וגם ארה"ב. עוד דיבר בגין על השליחות הסודית של האדם המסוים לגרמניה אשר עוררה משבר ממשלתי. בגין גילה עוד כי אותו האיש נשלח להשיג נשק עבור ישראל. עוד הביע בגין את בטחונו כי בבחירות הקרובות תנועת ה"חרות" תגביר את כוחה.

לקראת השינוי הגדול

מאמר קצר של מנחם בגין לכבוד יום כיפור של שנת תשי"ח. בגין בוחן את האירוע המרכזי של השנה החולפת, הלא הוא מבצע קדש, ואת תפקידה של תנועת החרות באירוע זה. לבסוף, מייחל בגין לחילופי שלטון במדינת ישראל, לקראת הבחירות העתידיות

זרעו כחש, קוצרים איבה

במאמר זה, בגין מגיב לתגובתם של שר החוץ לבון וראש הממשלה שרת, על מצב היחסים עם ארה"ב. בגין טוען שהמצב לא נוצר "בגלל המצב האובייקטיבי" כדברי לבון, אלא באחריות הקברניטים, ופעולתם, המוּנעת מאשליה שייתכן שלום בתנאים הקיימים. בגין טוען כי הסכמה לתנאי אי ה"התשפשטות" של אמריקה מחייבת מניעת עליה המונית שכן, ריבוי משמעותי באוכלוסייה יחייב "התפשטות". והפתרון היחידי למצב שנוצר הוא החלפת הקברניטים.

ביחסים בין רוסיה לארה"ב – אנחנו בעד ארה"ב ביחסים, בין ישראל לארה"ב – אנחנו בעד ישראל חלק א'

במאמר זה (ראשון מבין שלושה), בגין מבקר את השר שרת. בגין טוען כי דבריו לעיתים אינם נבונים ואף כאשר מתריעים בפניו סרב שרת לחזור בו מאמרותיו והתבטאויותיו. בגין מדגיש כי דברים אלו בעייתים גם משום שהם נחשפים בתרגום לצרפתית ולאנגלית. כמו כן מוסיף בגין כי יש להזהר בדברים שמבטחים לארצות הברית בקשר עם יחסי ישראל עם רוסיה. המאמרים הבאים פורסמו ב-20/3, 27/3.