מ. בגין פותח את מערכת הבחרות לכנסת השלישית; קריאתנו לתל-אביב; זאת הפעם אמון וסכוי לתנועת ז'בוטינסקי!

העיתון מביא מנאומו של בגין שהיה נאום בחירות לקראת הכנסת ה3. בנאום שנשא בגין בכיכר מוגרבי בת"א הוא אמר בין השאר כי אסור להפריד בין בעיות משק לבעיות מדינה .בגין טען כי מצבה הכלכלי הקשה של המדינה נובע מהבזבוז המתמיד של כספי האומה, מפעלים מונופוליסטיים (כדוגמת תנובה) הנתמכים ע"י האומה, ירידת השקעות הון, והפליה בלתי פוסקת בתשלום מיסים. בגין טען כי על מנת לצאת ממצב כלכלי קשה זה יש צורך בביטול המונופולין, בעידוד השקעות הון פרטיות, הפרדה בין איגוד מקצועי לבין בעלות על מפעלי תעשיה. בעברו לדבר על הבעיות המדיניות טען בגין כי הממשלה אשמה במצבה המדיני הקשה של ישראל שכולל: בידוד, שפיכות דמים, חיזוק האויבים, וסכנת מלחמה כלל חזיתית. בגין טוען כי הממשלה לא הצליחה להביא ביטחון למדינה וכי עד עתה נהרגו קרוב ל1,000 יהודים. בגין טוען כי כישלון הממשלה גרם לסכנת מלחמה כלל חזיתית שהפתרון היחיד לה הוא מבצעים מרוכזים שיפעלו נגד בסיסי התוקפנות. בגין קרא לאזרחים לפעול למען החלפת הממשלה.

שביתת המשלמים

במאמר זה יוצא בגין נגד אי השוויון בהטלת מס הנהוג בכלכלה הישראלית (כאשר חברות ענק כתנובה והמשביר המכרזי ובנוסף להם גם הקיבוצים זוכים לפטור). .בעקבות התאבדותו של ישראל סיני בשל המיסים הגבוהים והאיום בעיקול רכושו מצד רשויות המס, בגין מציין כי רק שביתת מיסים תפתור את האפליה.

מנחם בגין באסיפה המונית בבת-ים אין מס בלי שוויון

העיתון מביא מדברי בגין באסיפה בבת ים ב28/11 בה הצהיר כי תהיה הצדקה מוסרית לא לשלם מס אם לא יהיה שיוויון בגביית המס מכולם.בהתייחסו לאסון שקרה ליד מעברת כורדני בו נהרגו נוסעי אוטובוס כאשר האוטובוס התנגש ברכבת האשים בגין את הממשלה באסון משום שהממשלה "התקמצנה" בהקמת מחסום לרכבת.

הקץ לאפליות במיסים מ. בגין וי. בדר במוגרבי: "הטראסטים ההתסדרותיים הרוויחו כ-69 מיליון ושילמו למס הכנסה 360 אלף לירות בלבד"

העיתון מביא מדברי בגין באסיפה בת"א ב27/11 . בגין האשים את הממשלה שהיא לא גובה מיסים ממפעלי ההסתדרות (תנובה , משביר ועוד). בעוד שעל האזרח הפשוט מטילים מיסים רבים וכבדים. בגין הצביע גם על הדרך הבלתי מוסרית של פקידי מס הכנסה בגביית המיסים. בסוקרו את המצב המדיני הצביע בגין על הבדידות הדיפלומטית בה שרויה ישראל וכמו כן סקר את התנהלות הממשלה בפרשת "בת –גלים" . בגין הביע את בטחונו כי מדיניות זו תשתנה עם עלית "חרות" לשלטון.

מ. בגין בעצרת אלפים ברחובות כספי המדינה נעלמו, חיי אדם הפקר והמוסר נהרס, עד כי ירצח איש את רעהו.

העיתון מדווח על אסיפת האלפים בחולון בה נאם בגין ב30/10 . בגין טען כי המדינה עומדת על שני יסודות כלכלי ומדיני. וכי שני יסודות אלה רעועים.בהתייחסו למצב הכלכלי טען בגין כי המצב הכלכלי גרוע בשל בזבוז אנשי מפא"י על בנינים מפוארים שהיא מחזיקה בהם ועל משכורות מנופחות לחבריה .בגין יצא גם נגד ההפליה הקיימת בגביית מיסים תוך ביטול החובה ממיסים לאנשי מפא"י ולמפעליה (משביר מרכזי ,קיבוצים ,תנובה וסולל בונה). בהתייחסו לשביתה ב"וולקן" יצא בגין נגד פיטורי העובדים. בגין טען כי הפתרון לצאת מהמצב הכלכלי הקשה הוא משק חופשי וכן הפרדה של האיגוד המקצועי מן השיעבוד וכן ביטול המונופולים ההסתדרותיים.בהתייחסו למצבה המדיני של ישראל סקר בגין את התעצמות האויב ,את הבידוד העולמי בו נמצאת ישראל ,את פרשת האוניה "בת –גלים" ,את 13 היהודים הכלואים במצרים . בגין ביקש את אמון העם ב"חרות" כמחליפה למשטר מפא"י .בהתייחסו לקטטה בכרם התימנים אמר בגין כי יהודי הוא יהודי ואסור לכנותו בשמות גנאי, לא תימני ולא בריון.