דו שיח בניו יורק

אנו תובעים, אומרים ידידים, כי הערבים יכירו בזכות ישראל להתקיים. אל להם, אמרתי, להעלות תביעה בנוסח זה. מתחילה תהה איש שיחי; מה רע בהגדרה הזאת? הסברתי, כי היא מזיקה בתכלית. האם עלינו שוב להיות יוצא מכל הכללים? איזהו העם המבקש, ובשביל איזה עם מבקשים, הכרה בזכותו להתקיים? לא שמענו, כי נתבקשה הכרה מעין זו בזכותה … Continued

כנס מיוחד של הכנסת הישיבה השלוש-מאות-ושלושים-ושלוש של הכנסת השמינית יום שלישי, כ״ו אלול תשל״ו (2 ספטמבר 1976 – מפת הנסיגה הנוספת של שר החוץ

נאומו של בגין בעקבות פרסום מאמרו של שר נחוץ אלון. בגין טוען שהמאמר שמציע, בין היתר, נסיגה מעיר עזה והקמת המדינה "פלסטינית-ירדנית", מזיק ורע למדינה. בגין טוען שלשר לא היה סמכות להביע עמדות שנוגדות את ההחלטות של ממשלות ומליאת הכנסת. בגין טוען שהמאמר מזיק מבחינה דיפלומטית, ולא מהווה דרך לשלום. בגין מדגיש, שגם ב-"מערך" חושבים שעזה הינה חלק מארץ ישראל. בגין מסיים את נאומו באיחולי שנה טובה לכל חסרי הבית.

הישיבה השלוש-מאות-וחמש של הכנסת השמינית יום שלישי, י״ז סיון תשל"ו 15 יוני 1976 – הודעת הממשלה על המצב המדיני – דיון

בגין טוען שאף אחת מהתוכניות לחלוקת הארץ, שיוצגו ב-"מערך" לא יכולה להביא לשלום גם על-פי דעותיהם של אנשי "המערך". בגין טוען שהפגנת נכונות לוויטורים אינה מקרבת שלום, אלא מזמינה לחצים נוספים. בגין טוען שהטיעון המוסרי על היעדר רצון "לשלוט בערבים" מצדה של "מערך" הוא צביעות, כי על-פי תכניות של "מערך" בכל מקרה יישארו קרוב למיליון ערבים בשטח ישראלי ריבוני. בגין טוען, שאם מניחים היעדר עליה לעשורים הקרובים – אז אין דרך לשמור על רוב היהודי ללא קשר להחזקת השטחים, אמנם אם תהיה עליה – הרוב היהודי יישמר בכל מקרה. בגין קורא לכל סיעות ציוניות להתאחד סביב זכות של עם ישראל על ארץ ישראל. בגין מזהיר, שכל תכנית חלוקה תהרוס סיכוי לשלום. בגין קורא לכנסת לעמוד על עקרון של מו"מ ישיר לשלום ולתמוך בהתנחלות בכל חלקי הארץ

הישיבה השלוש-מאות של הכנסת השמינית יום רביעי, ד׳ סיון תשל"ו 2 יוני 1976 – ההודעה של אישיות ישראלית בכירה באזני נשיא צרפת

בגין טוען שהתבטאות של "אישיות בכירה" ישראלית שלפיה הינו מסכים לעמדת צרפת (הכרה בזכויות לאומיות של פלסטינים מרת הכרת בזכות קיום של ישראל) אך אינו יכול לגייס תמיכה מספקת בממשלה. בגין טוען שהעמדה עצמה מסכנת לישראל. בגין טוען שביטוי כזה של "אישיות בכירה" באוזני נשיא של מדינה זרה הינה פגיעה באינטרסים חיוניים של ישראל. בגין דורש מהכנסת להתייחס לפרשה.

דין יהודה ושומרון כדינה של ירושלים, דין ירושלים כדינה של ארץ ישראל

העתון מפרסם את נאום בגין בכנסת מיום 31/03/1976. בגין מביע את התנגדותו להכרזת נציג ארה"ב במועצת הביטחון על כך שהתנחלויות הם מכשול לשלום ואין הכרה בריבונות ישראלית על מזרח ירושלים. בגין מכריז, שלגבי ירושלים יש הסכמה כללית בכנסת: ירושלים מאוחדת בירת ישראל. בגין מבקר את רה"מ על ביטוי "סיפוח ירושלים" וטוען שירושלים אינה סופחה אלא שוחררה. בגין טוען שדינם של ערי יהודה ושומרון – כמו דינה של ירושלים: על כולם חלה זכות היסטורית של העם היהודי. בגין טוען שהתגובה לתעמולה שאינה מכירה בזכות זו – התנחלות. בגין קורא לשר החוץ להסיר את התנגדותו להתחלות במחנה קודם. בגין טוען שיש בכנסת רוב, המתנגד לשימוש בכוח נגד מתנחלים. בגין פונה לאזרחים ערבים בקריאה להפסיק מהומות ולהיות ביחד במדינה יהודית כבעלי זכויות שוות בכבוד הדדי. הנאום המלא מופיע גם בדברי הכנסת מיום 31/03/1976