הישיבה המאתיים-ושמונים-וארבע של הכנסת השמינית יום רביעי, כ״ט אדר ב' תשל״ו 31 מארס 1976 – נאומו של נציג ארצות-הברית במועצת הבטחון

בגין מביע את התנגדותו להכרזת נציג ארה"ב במועצת הביטחון על כך שהתנחלויות הם מכשול לשלום ואין הכרה בריבונות ישראלית על מזרח ירושלים. בגין מכריז, שלגבי ירושלים יש הסכמה כללית בכנסת: ירושלים מאוחדת בירת ישראל. בגין מבקר את רה"מ על ביטוי "סיפוח ירושלים" וטוען שירושלים אינה סופחה אלא שוחררה. בגין טוען שדינם של ערי יהודה ושומרון – כמו דינה של ירושלים: על כולם חלה זכות היסטורית של העם היהודי. בגין טוען שהתגובה לתעמולה שאינה מכירה בזכות זו – התנחלות. בגין קורא לשר החוץ להסיר את התנגדותו להתחלות במחנה קודם. בגין טוען שיש בכנסת רוב, המתנגד לשימוש בכוח נגד מתנחלים. בגין פונה לאזרחים ערבים בקריאה להפסיק מהומות ולהיות ביחד במדינה יהודית כבעלי זכויות שוות בכבוד הדדי.

הישיבה השלוש-מאות-ושבעים-ושלוש של הכנסת השמינית יום רביעי, כ"ט טבת תשל״ז 19 ינואר 1977 הצעות לסדר-היום – הסכם סאדאת- חוסיין

בגין טוען שהקמת מדינה פלסטינית הינה סכנה אסטרטגית לישראל. בגין טוען שגישה של "הסכמה תוך" של מפלגת העבודה מנוגדת להכרזות שלה. בגין טוען שמדינה פלסטינית, אם תקום, תהפוך לבסיס סובייטי ושיש הבנה זאת גם במערב. בגין טוען שסיכוי לשלום אינו בוויתורים, שרק גורמים ללחץ לבצע וויתורים נוספים, אלא בעמידה על עקרונות יסוד: זכותו של העם היהודי לארצו, זכות לביטחון וחתירה לשלום אמיתי, ולא ניתן להפריד בין העקרונות אלו.

הישיבה השלוש-מאות-ושבעים-ושלוש של הכנסת השמינית יום רביעי, כ"ט טבת תשל״ז 19 ינואר 1977 הצעות לסדר-היום – הסכם סאדאת-חוסיין

אם אתם אומרים: ועל חלק אנו כבר מוותרים — אינכם אלא מזמינים לחץ לוויתורים נוספים… הערבים אינם מקבלים זאת כדי לעשות עמכם הסכם. הם אומרים: הלאה, לסגת עד קווי 4 ביוני 1967. באים גורמים אחרים ואומרים שאתם לא מוכנים לוותר די הצורך, אתם אקספאנסיוניסטים, אתם מתפשטים, אתם קשוחים, אתם אינכם מוכנים להסכם אמיתי. התוצאה, המסקנה … Continued

הישיבה המאתיים-וחמישים-ושתיים של הכנסת השמינית – יום רביעי, י"ב שבט תשל"ו 14 ינואר 1976 – דיון במועצת הבטחון בהשתתפות נציג אירגון המרצחים

בגין יוצא נגד הופעתו של נציגה של אש"ף במועצת הביטחון של האו"ם. בגין טוען שאש"ף אינו "ארגון לשחרור", אלא ארגון טרור המונע על-ידי האידיאולוגיה הנאצית, שמטרתו – השמדתה של מדינת ישראל. בגין טוען שמול התעמולה המוצלחת של אויב יש להציב הסברה ישראלית על בסיס עקרונות יסוד: זכות של עם היהודי על ארץ ישראל, זכותו לבטחון, שוויון זכויות אזרחיות לכל ותביעה למו"מ ישיר על חוזי שלום.

הישיבה המאתיים-ושלושים-ושלוש של הכנסת השמינית יום שלישי, כ״ח כסלו תשל״ו 2 דצמבר 1975 – הודעת הממשלה על החלטת מועצת הבטחון ושיתופו של אירגון המרצחים בדיוניה – דיון

בגין מוחה נגד הזמנת עראפת למועצת הביטחון של או"מ וטוען שזוהי התוצאה של מדיניות מוטעית וכושלת של הממשלה. בגין טוען שהדיפלומטיה הישראלית נכשלה גם ביחסים עם ארה"ב, והממשלה נכנעה לתכתיב מדיני. בגין טוען שמדיניות הממשלה לא קירבה את הסכם שלום עם אף מדינה. בגין מציג את עקרונות שלו למדיניות החוץ הריבונית בעקבות החלטת או"מ. בגין מציע להפסיק כל שיתוף פעולה עם כוחות או"מ ברמת הגולן. בגין קורא להחיל את הריבונות הישראלית על השטחים. בגין דורש לחדש את התביעה לשיחות ישירות על הסכם שלום. בגין דורש לאשר התנחלות בכל שטחי הארץ. בגין תוובע הכרזת משטר חרום. בגין טוען שהממשלה אינה מסוגלת לבצע צעדים הדרושים ולכן עליה להתפטר.