הישיבה המאה-ושמונים-ושתיים של הכנסת השביעית – לום רביעי י"ז אייר תשל״א 12 מאי 1971 – הסדר ביניים והנסיגה מן התעלה

בגין מוחה נגד נכונות הממשלה לסגת מקו התעלה בסיני ללא הסכם שלום. בגין טוען, שלהתנאיית נסיגה מקו התעלה בחתימת חוזה שלום הייתה הסכמה רחבה ביותר בכנסת, ומספר מפלגות הקואליציה הכניסו אותה למצע שלהם. בגין טוען, שהממשלה פוגעת בכנסת בכך שפועלת בניגוד להחצטות הכנסת.

על מדיניות וחוקה

במאמר זה בגין טוען כי הצהרת ראש הממשלה שבתנאים מסויימים תהיה נסיגה של כוחות ישראלים מקווי הפסקת האש נוגדת את החלטת הכנסת בנושא, וכן מפירה את אמון הכנסת שהיה תלוי בקווי היסוד שהציגה הממשלה עם היבחרה. כמו כן טוען בגין כי המהלך עצמו מסכן את מדינת ישראל וכן שהצורך בנסיגה לא ברור, ומפתיע גם לחברי הממשלה.

הזמנה לבקר בלונדון

מאמר סביב הזמנה שלו לביקור בלונדון, בו הוא מדבר בעיקר על ההתנגדות של האצ"ל למשטר הבריטי בא"י וכמו כן הוא מציג את עמדתו לגבי אירועי דיא יאסין

שיחת רקע ורקע השיחה

בגין מגיב על דבריה של ראש הממשלה ג. מאיר לטיימס. בגין תוהה על הצהרותיה כאילו ישראל מוכנה לוותר על יהודה ושומרון, שכן, לא התקבלה החלטה כזו, לא בממשלה ולא בכנסת. בגין גם לא מבין על סמך מה היא מדברת על כח בינלאומי בסיני, שכן שר החוץ שלה טען כי כח זה מסוכן. בגין טוען שכשהלכו לבחירות, המערך לא דיבר על נסיגה כמו שהוא מדבר היום, ולא קיבל מנדט לכך, להפך. בגין טוען כי דינה של ממשלה כזו הוא אחד – התפטרות.

הישיבה המאה-ושישים-ושבע של הכנסת השביעית – יום שלישי י״ט אדר תשל״א 16 מארס 1971 – הצעות סיעות גח״ל והמרכז החפשי להביע אי-אמון לממשלה

בגין מגיש את הצעת האי-אמון בממשלה. בגין מבקר את האמירה של רראש הממשלה, שממנה משתמע שישראל מוכנה לשגת מיהודה ושומרון. בגין טוען שלממשלה אין מנדט לוותר על שטחי א"י. בגין טוען שנסיגה היא סיכון בטחוני. בגין טוען שהממשלה נסוגה מכל עמדותיה שהיו לה בתחילת דרכה. בגין קורא לפנות לעם כדי שהוא יכריע – ללכת לבחירות חדשות.