הישיבה המאה-ותשעים-ושבע של הכנסת השביעית – יום רביעי, כ״ג סיון תשל״א 16 יוני 1971 – הצעות חוק של חברי כנסת – חוק התפזרות הכנסת השביעית, תשל״א – 1971

בגין מגיש הצעת החוק לפיזור הכנסת. הוא טוען, שהממשלה סטתה מקווי היסוד שלה עצמה. הוא גם טוען, שנוצרה מחלוקת אידאולוגית חדשה בין אלה הדוגלים בשלמות הארץ לבין אלה הרוצים בנסיגה, המחלוקת שלא הייתה קיימת ב-1969, כפי שזה משתקף בקווי-היסוד של הממשלה.

הישיבה המאה-ותשעים-וארבע של הכנסת השביעית – יום רביעי ט״ז סיון תשל״א 9 יוני 1971 – הודעת ראש הממשלה על המצב המדיני – דיון

שואלים אותנו תמיד: מה האלטרנטיבה שלכם? אבקש להביא את האלטרנטיבה שלנו בסעיפים פשוטים ובמשפטים קצרים. גברתי ראש הממשלה וחבריה, מתוך דאגה לעמנו ולארצנו אנחנו האופוזיציה קוראים לכם: א) לשוב לעקרון של משא-ומתן ישיר. לא לסטות עוד ממנו ולבטל כל התחייבות שפירושה ויתור על אותו משא-ומתן ישיר. את בעצמך אמרת: מה שנקרא משא-ומתן עם ד״ר יארינג … Continued

הישיבה המאה-ותשעים-וארבע של הכנסת השביעית – יום רביעי ט״ז סיון תשל״א 9 יוני 1971 – הודעת ראש הממשלה על המצב המדיני – דיון

אסביר לסיום דברי, אדוני היושב-ראש, שיש לאו שהוא הן וכן להיפך – יש הן שהוא לאו. אנחנו אומרים לאו לכניעה שהוא הן לעמידה איתנה. אנחנו אומרים הן לשלמות הארץ שהוא לאו לחלוקתה. אנחנו עומדים על זכותנו למולדת יהודית בייחוד בימים שבהם הרודן השחצני משווה את מדינת היהודים למדינת הצלבנים, וכך הוא מנסה לרמוז על עתידה … Continued

הישיבה המאה-ותשעים-וארבע של הכנסת השביעית – יום רביעי ט״ז סיון תשל״א 9 יוני 1971 – הודעת ראש הממשלה על המצב המדיני – דיון

בגין טוען שיש להתייחס ברצינות לאיומי נשיא מצרים סאדאת, ולא לשנות מדיניות תחת איומים. בגין משווה בין הסכם ריבנטרוף-מולוטוב לבין הסכם מצרי-סובייטי. בגין טוען, שכוונות תוקפניות של מצרים, בעלת הברית של ברה"מ, מאיימות לא רק על ישראל, אלא על עולם החופשי כולו. בגין מבקר הודעת הממשלה על כך שישראל מוכנה להסיג את כוחותיה מתעלת סואץ על-למנת לפתוח אותה. בגין טוען, שמדיניות "הנסיגות" הפוליטיות אינה מקרבת שלום. בגין מציג אלטרנטיבה שגח"ל רוצה שלום לא פחות מהממשלה ומציג שלושת העקרונות של דרך לשלום. בגין טוען, שמדיניות של גח"ל מבטיחה בטחון, שממנו יצמח השלום. בגין מבקר את הממשלה על ההחלטה להעביר סיוע הומניטרי לאפריקה דרך ארגון לאחדות אפריקה, שאינו ידידותי לישראל.

עימות עם אמריקה?

מאמר בנוגע למערכת היחסים בין ארצות הברית לישראל על רקע תוכנית רוגרס והלחץ האמריקאי