כנס מיוחד של הכנסת הישיבה השלוש-מאות-ושלושים-וארבע של הכנסת השמינית יום רביעי, י״ב תשרי תשל״ז 6 אוקטובר 1976- חילול בית-התפילה והשמדת ספרי התורה במערת המכפלה והמצב בחברון
באהבת ישראל ובאהבת ארץ-ישראל האמת שלנו תנצח.
באהבת ישראל ובאהבת ארץ-ישראל האמת שלנו תנצח.
נאום בגין בעקבות חילול מערת המכפלה. בגין מביע את הזעזוע ואת הזעם בעכבו חילול בית-תפילה במערת המכפלה וספרי-תורה שהיו בו. בגין טוען שהממשלה כשלה בטיפול במשבר במספר דרכים: היא הכריזה שיהודי אשם בחילול ספרי קוראן ללא שום משפט, והיא לא הציבה חיילים לשמירה על מערת המכפלה. בגין גם מוחה נגד הוראות הממשלה להשתמש בכוח נגד מתפללים בקבר אברהם, מה שגרם לתקרית אלימה בין מתפללים לבין כוחות הביטחון. בגין מגנה את חילול ספרי קוראן. בגין קורא למתנחלים לא להרים יד על חיילים. בגין קורא לבני דתות אחרות לעשות חשבון-נפש ולבקש סליחה על חילול ספרי-תורה. בגין מביע את חזונו של חיים משוטפים של בני דתות שונות במדינה יהודית בשוויון-זכויות. בגין טוען שחברון היא חלק בלתי-נפרד של ארץ-ישראל ואין לנתק בין העם היהודי ךבין עיר חברון, גם לדעתם של הוגי הציונות "משמאל".
מאמר שנכתב בעכבות מכתב שמנחם בגין קיבל מתלמיד כיתה י"ב בו נשאלה השאלה "מהי מדינה ומולדת מהי?" במאמר הוא מגן על הזכות לארץ ישראל השלמה, ומתעמת עם טענות המערך כי החזקת השטחים משמעותה וויתור על השלום.
נאומו של בגין בעקבות פרסום מאמרו של שר נחוץ אלון. בגין טוען שהמאמר שמציע, בין היתר, נסיגה מעיר עזה והקמת המדינה "פלסטינית-ירדנית", מזיק ורע למדינה. בגין טוען שלשר לא היה סמכות להביע עמדות שנוגדות את ההחלטות של ממשלות ומליאת הכנסת. בגין טוען שהמאמר מזיק מבחינה דיפלומטית, ולא מהווה דרך לשלום. בגין מדגיש, שגם ב-"מערך" חושבים שעזה הינה חלק מארץ ישראל. בגין מסיים את נאומו באיחולי שנה טובה לכל חסרי הבית.
בעקבות החלטת הוועדה של המפלגה הדמוקרטית של ארה"ב להעביר את שגרירות לירושלים בגין משבח את ההחלטה ומציעה לפנות לוועדה ששל המפלגה הרפובליקנית בקריאה להעביר החלטה דומה. בגין טוען שירושלים בירת ישראל ולפי כללי פוליטיקה בינלאומית שגרירויות אמורות להיות בעיר הבירה. בגין טוען שעדיין יש מקום להביא הכרת-תודה על ההחלטה. בגין מדגיש, שירושלים הינה בירת ישראל לא מ-1948 או 1967, אלא מימי דוד המלך.