אלפי אזרחי גדרה האזינו לדבר תנועת החרות מ. בגין משיב על דברי שהחץ של לבון

העיתון מדווח על דברי בגין באסיפת בחירות של "חרות" בגדרה ב-3/9. בגין יצא נגד מזכיר ההסתדרות לבון שטען שהוא הזדעזע נוכח דברי בגין כי יש לשנות את המשטר. בגין טען כי הוא דווקא ציפה מסוציאליסט כלבון שישמח על שינויים ש"חרות" מתכוונת לעשות במשטר כמו ביטול הקניין הפרטי והפרדת המפרנס מהשליט.בגין קרא לציבור לעזור ל"חרות" לשחרר את המשטר מעבדות סוציאליסטית.

שררה בלי אחריות

מאמר ביקורת חריף של בגין נגד בן גוריון בתגובה לדבריו של רה"מ כי צבא נמצא בבעיה קשה בשל דיווח שקרי שקצין מסר. בנוסף בגין מתייחס למושג האחריות של השרים על הנעשה במשרדיהם, ומבקר את התנהלותו של בן גוריון בנושאים שונים, בהם וועדה החקירה שמינה בנוגע ל'עסק הביש', בהצהרותיו על העליה מרומניה (שהביאה לעצירתה) וביחסיו עם משה שרת ופנחס לבון.

הבו גודל

מנחם בגין מגנה את התנהגותו של ראש הממשלה דוד בן גוריון, ביחס לרצונו לשנות את שיטת הבחירות, וביחס לפרשת האלטלנה.

היא נבוכה מפא"י

מאמר של בגין בו הוא מנתח את כוחה של חרות מול כוחה של מפא"י ומציין כי במשטר דמוקרטי כוחה של מפלגה טמון ביחס בין מספר חבריה הנאמנים למספר מצביעיה. עיקר המאמר עוסק בקשר שבין מפא"י כמפלגת שלטון לשוק העבודה לוועדי העובדים באמצעות ההסתדרות, בהקשרים אלו בגין מתייחס לגם לסולל בונה ולתנובה. בגין מציין כי דווקא בקשר שבין מפא"י להסתדרות ובעובדה כי ההסתדרות מנסה להשתלט על המשק טמונה הקריסה הצפויה של מפא"י.

מ. בגין מאשים את הממשלה בוויכוח בכנסת על תקציב משרד החוץ: "שפיכות דמים, בידוד, איבוד ידידים, רכישת אויבים – תוצאות מדיניות החוץ"

בגין טען כי המדינה נמצאת במשבר וכי אסור בדיון זה על תקציב לדבר על עניינים כספיים בלבד. בגין דיבר במיוחד על הסכנה נוכח הידוק המצור במפרץ אילת ובתעלת סואץ. בגין טען כי הצעות "חרות" לפיתרון המצב אינן הכרזת מלחמה חזיתית או כלל חזיתית שאיננה רצויה כלל מסיבה אסטרטגית אלא צורך במבצעים מקומיים שימנעו את שפיכות הדמים. בגין טען כי פרשת "בת –גלים" יצרה תקדים מסוכן שכן מצרים ראתה שישראל לא מגיבה לפעולותיה. בגין טוען כי לממשלה היו כישלונות גם בפרשה של תפיסת החיילים ע"י הסורים, קודם כל בכך שישראל טענה כי הישראלים נתפסו על אדמת סוריה ולא על אדמת ישראל וגם בתפיסת המטוס הסורי ובשיחרורו זמן קצר לאחר מכן ללא דרישה של שחרור הכלואים הישראלים. בגין הצר גם על אי מעשיה של הממשלה לנוכח תלית היהודים במצרים . בגין בנאומו תקף גם את ההסכם הטורקי –עיראקי וטען כי מדינה ידידותית כטורקיה הפכה לאויב .בגין דרש לבדוק האם ארה"ב ואנגליה עומדות מאחורי המהלך . בגין קרא לממשלת ישראל להתפטר וזאת נוכח כישלונה להתמודד עם המצב הביטחוני החמור אליו נקלעה ישראל . הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 28/3/1955