התמדת המלחמה או השכנת השלום

במאמר זה בעקבות פשיטת ישראל לנחליין בעקבות הרצח במעלה העקרבים טוען בגין כי פעולה זו איננה מספקת שכן אין תועלת ממשית לטווח ארוך בפעולות תגמול וכי הפתרון להפסקת שפיכות הדמים הם מבצעי הגשמה בשעות כושר שיובילו לשיחרור המולדת כולה.

אכן אינם רוצים לרצות

במאמר זה דן בגין במצב הביטחוני הקשה השורר בארץ נוכח הסתננויות הערבים שהורגים ישראלים ובדרכי התגובה לבעיה זו. בגין טוען כי אנו נמצאים במצב מלחמה וכי במצב הנוכחי שום פעולת תגובה לא תוכל לשים קץ לה . בגין טוען שהפתרון היחיד לבעיה זו שגם יביא שלום לדורי דורות הוא שיחרור ארץ ישראל השלמה והחזרת כל השטחים השיכים לה.בגין טוען כי כדי לשחרר את הארץ כולה אין כל הכרח בפתיחת מלחמה כללית בכל החזיתות . בגין טוען שניתן לפעול במבצעים מתוכננים בחזיתות שונות תוך ניצול "שעות כושר" לכך.בגין טוען כי שעת כושר היא מצב שבו במדינה מסוימת יש בעיות פנימיות וניתן לנצל זאת (כמו המצב השורר עתה במצרים וסוריה).בגין טוען שהבעיה שדבר זה לא יוצא אל הפועל טמונה בכך שהנהגת המדינה אינה רוצה לרצות.

הכשודדים בדרכים יהיו

במאמר זה יוצא בגין נגד ההבלגה שבה נוקטת מדינת ישראל בהקשר לטרור הערבי נגד אזרחי ישראל. בגין טוען כי בניגוד לדעת אנשי מפא"י הוא חושב כי פעולות תגובה מקומיות או פשיטות ליישובי האויב לא יפסיקו את הטרור הערבי וכי הדרך היחידה לטפל בטרור הערבי היא לכבוש את שטח האויב ולשחרר את א"י השלמה