הישיבה המאה וששים ותשע של הכנסת השלישית-מדיניות חוץ ובטחון-דיון

בגין עמד על שעות הכושר שהוחמצו בעבר והתריע מפני חוסר הדרך בו הולכת הממשלה. הוא קבע כי כל שחרור של שטח המולדת הוא הגנה עצמית, וכי יש להרחיב את גבולות הארץ כי מעשי תגמול אין בכוחם לשים קץ לשפיכות הדמים. בגין תקף בנאומו גם את בריטניה על כך שהיא מאיימת על ישראל לאור אזהרת ישראל את ירדן בעקבות כניסת הצבא העיראקי לירדן. בגין טען כי איומי בריטניה אינם מפחידים וכי אסור לה להתערב נגד ישראל והזכיר לה מה עשו חיילי האצ"ל לבריטניה לפני כמה שנים. בגין בנאומו התפלמס עם חברי מפ"ם על תמיכתם בקומוניסטים. בגין קבע כי ממשלה הוגנת לנוכח כישלון מדיניותה היתה מכריזה על בחרות חדשות אך הממשלה איננה הוגנת כלל והיא ממשלת קנוניה. בגין התייחס בנאומו גם לטיפול האו"ם במשברים בינ"ל וטען כי האו"ם איננו יודע לטפל כלל במצב במזה"ת. הנאום המלא מובא גם בעיתון חרות שפורסם ב16/10/1956

נאומו המלא של יו"ר התנועה מר מ. בגין בפתיחת הועידה הרביעית של תנועת החרות

העיתון מדווח על נאומו של בגין ב-1/10 בפתיחת הועידה הרביעית של תנועת ה"חרות". בגין קרא לברית הדדית בין ישראל לצרפת, ואפילו ארצות הברית ואנגליה. עוד טען, כי המו"מ בין הציונים הכללים לחרות נכשל בגלל סירובם לקבל את עקרון שלמות המולדת. בגין היתווה תוכנית לפתרון הבעיות המדיניות, כלכליות, בטחוניות. בגין התייחד במהלך נאומו עם ז'בוטינסקי והבטיח כי הממשלה החדשה שתקום (בראשותו) תעודד השקעות חוץ בלי הפחד מפני הסוציאליזם של מחר. וכמו כן היא תבטל את הפיקוח על מטבע החוץ ותעודד יוזמה פרטית, תפריד בין הבעלות על המפעלים הכלכלים ובין האיגודים המייצגים אינטרסים פועליים.לאור המצב הבטחוני הקשה השורר בארץ קרא בגין לממשלה לפעול לשם מבצעי שחרור שהם למעשה מבצעי ההגנה העצמית של ישראל. בגין טען כי במלחמה ננצח.בגין קרא בנאומו לשחרר את כל שטחי א"י השלמה. עוד עמד בגין על החשיבות שבכריתת ברית עם צרפת שמגלה הבנה והסכמה לבעיות ישראל. דיווח על הנאום פרוסם בגיליון מיום 02/10/1956 מ. בגין בפתיחת הוועידה הרביעית של תנועת החרות: מתקרב היום בו יוטל על תלמידי ז'בוטינסקי להרכיב ממשלה בישראל עמוד 1 221925

לאן אנו הולכים

במאמר זה בגין מביע את דאגתו לנוכח המצב הביטחוני הקשה בו מצויה ישראל.בגין מדבר בין השאר על ההתדרדרות הבטחונית המסוכנת בכל החזיתות : מצרים ,סוריה ,ירדן . בגין טוען כי הערבים לא ממהרים לצאת למלחמה נגד ישראל שכן חסר להם עוד זמן לשם השלמת בניית הכוח שלהם .בגין טוען כי לא זו בלבד שהמצב הביטחוני החמיר אלא גם המצב הצבאי החמיר.בגין קובל על כך שהמעצמות מדברות על הסדר שיתקבל לשני הצדדים וכי זוהי סכנה מדינית המראה כניעה לדרישות הערבים .(שכן לישראל לא היו כל דרישות טריטוריאליות מהערבים בעוד שלערבים כן היו מישראל).בגין יצא נגד מדיניות המשלה שמשלה את ישראל כאילו הכל יהיה בסדר כאשר ההנהגה מפורדת ומבוהלת. בגין יצא גם נגד ההסתה של מפא"י כלפי עיתון "חרות" בטענה כי יש בו דמגוגיה רבה .

בקונגרס ובכנסת

במאמר זה בהתייחסו לקונגרס הציוני האחרון שננעל.בגין מספר בין השאר על הצ"ח שהקים בזמנו ז'בוטינסקי שבעקבותיו קמה המדינה ותלמידיו מילאו תפקיד חשוב במלחמת השחרור. בגין במאמר זה מדבר גם על השוני הרב שגלום בכנסת לעומת הקונגרס הציוני . בגין מזכיר במאמרו את נאומיו של חבריו בקונגרס הציוני :דב שילנסקי שדיבר על יחסי ישראל –גרמניה . ומר זו'רנו שדיבר על בעית העליה מצפון אמריקה . בגין מציין בסיפוק כי על פי דרישת "חרות" הצהיר הקונגרס בהחלטתו על הקשר ההיסטורי הבלתי מנותק בין העם היהודי ובין א"י.

נאומו המלא של מ. בגין בכנסת על תקציב משרדי ראש הממשלה ושר החוץ

העיתון מדווח על דברי בגין בכנסת ב-21/3 .בגין יצא נגד רשות השידור וטען שלמרות שכל העם משלם עליה, היא מייצגת רק את הממשלה, ולא את המדינה. כמוכן יצא בגין נגד שירות הידיעות שתקציבו והעומד בראשו לא ידועים. בגין סקר את המצב המדיני והביטחוני הקשה שבו שרויה ישראל, עקב התחמשות עמי האזור. בגין קבע כי בקשת הערבות מארה"ב היתה שגיאה .וכמו כן קבל על כך שישראל לא חידשה את העבודות בערוץ הירדן.בנאומו תקף בגין את רה"מ בן –גוריון על סיגנונו הבוטה נגדו ונגד תנועת ה"חרות" .בגין קבע כי על רה"מ בימים קשים כאלה להביא אחדות לעם ולא לזרוע בעם פירוד. בגין הזכיר לחברי המליאה את שיתוף הפעולה של בן –גוריון עם המשטרה הבריטית נגד הלוחמים העבריים ב-1944 ("הסזון"). בגין סקר בנאומו גם את מדיניותה הכושלת של הממשלה החל מהקמת המדינה ועד ימים אלה. הנאום פורסם בדברי הכנסת מיום 21/03/1956