קבלת פנים חגיגית למ. בגין בניו-יורק

העיתון מדווח על קבלת הפנים החגיגית שאורגנה לבגין עם בואו לניו –יורק .העיתון מדווח כי בגין עומד לצאת לסנאט כדי להיפגש עם סנאטורים.עוד טוען העיתון כי בגין במסיבת יום העצמאות של הצה"ר בניו –יורק הזהיר מפני מצרים ונאצר וטען כי נאצר זומם השתלטות ישירה על ירדן . בגין הזהיר גם מפני השתלטות קומוניסטית על האזור.עוד הבהיר בגין כי עזה עדיין חלק בלתי נפרד מא"י ויש לשחררה.

שליחו המיוחד של ה"ניו-יורק טיימס" למזרח התיכון: "מבצע סיני – הגשמת המדיניות של תנועת החרות"

העיתון מפרסם ראיון של שליח הניו יורק טיימס עם בגין. בגין מסר כי יש התנגדות כללית של מנהיגי המפלגות לנסיגה מעזה. כמו כן דיבר על מעמדה של מפלגת חירות, שעקב מבצע סיני כבר לא נתפסת כקיצונית וצמאת מלחמה כמו שבן –גוריון הציג אותה, שכן הצעתה לצאת למלחמה התקבלה. בגין הודה לאנגליה וצרפת על עזרתם במלחמה נגד מצרים. בגין טוען שהמבצע היה מעשה של הגנה עצמית מוסרית, גם אם היה התקפתי.בגין מתיחס לכוחה המדיני של רוסיה, שעקב איומיה, התקבלו החלטות של ישראל, צרפת ובריטניה במלחמה. בגין הביע את תמיכתו בהסכם מדיני שיאפשר תנועת אוניות במפרץ אילת, תמורת השטחים שנכבשו במדבר סיני.

מנחם בגין בטקס הסרת הלוט מעל יד ה-14: במבחן העליון נהיה עם אחד

העיתון מביא מדברי בגין בעת הסרת הלוט מעל יד ה14 .בגין טען כי ביום שבו הממשלה תחליט לפעול אומנם באיחור אז "חרות" תתלכד סביב הצבא והממשלה וכל החשבונות הישנים יישכחו למען הניצחון במערכה . בגין טוען עוד כי כל אזהרותיה של "חרות" בעבר נוכח ההתלקחות הנוכחית ב-3 החזיתות התאמתו. עוד קורא בגין לפעול נגד צבאות האויב עתה לנוכח תזוזת הכוחות המצריים או העיראקיים לעבר החזית המזרחית.

יללה תנית

במאמר זה מתייחס בגין לדיון המדיני בכנסת בשבוע החולף .בגין טוען כי מדברי חברי הכנסת ניתן ללמוד על ההתקרבות לעמדותיה של תנועת ה"חרות" .בגין טען כי במשך שנים טענו המפלגות כי "חרות" דוגלת בהרפתקנות צבאית ואילו עתה רובם (חוץ מהקומוניסטים) מכירים בצורך של פעולה צבאית שתמחוץ את האויב .במאמר זה יוצא בגין גם נגד שירי אלתרמן שמופיעים בטור השביעי ב"דבר" שבהם מהלל אלתרמן את בן –גוריון .בגין טוען כי בן –גוריון לא ראוי לשירי הלל אלא במיוחד לאור דבריו בכנסת .בגין טוען כי נאומו של רה"מ היה נאום רווי פחד ושנאה חסרת אונים וכי בן –גוריון בעברו נהג להעליל על יהודים (ארלוזורוב). בגין תקף גם את רה"מ על כך שטען כי אצל "חרות" כל שעת כושר טובה העיקר לצאת לפעולות צבאיות.בגין טען כי אין זה כך וכי שעת הכושר הטובה ביותר היתה ב48 וכי מאז היו עוד שעות כושר טובות שלא נוצלו ע"י הממשלה .בגין טען עוד כי עתה עם כניסת צבא עירק לירדן יש לפעול וכי זו לא שעת כושר אלא שעת כורח .

מ. בגין בכנסת: נזכיר לבריטניה: עוד חי הדור שנלחם בשלטונה ויכול לו

בגין עמד על שעות הכושר שהוחמצו בעבר והתריע מפני חוסר הדרך בו הולכת הממשלה. הוא קבע כי כל שחרור של שטח המולדת הוא הגנה עצמית, וכי יש להרחיב את גבולות הארץ כי מעשי תגמול אין בכוחם לשים קץ לשפיכות הדמים. בגין תקף בנאומו גם את בריטניה על כך שהיא מאיימת על ישראל לאור אזהרת ישראל את ירדן בעקבות כניסת הצבא העיראקי לירדן. בגין טען כי איומי בריטניה אינם מפחידים וכי אסור לה להתערב נגד ישראל והזכיר לה מה עשו חיילי האצ"ל לבריטניה לפני כמה שנים. בגין בנאומו התפלמס עם חברי מפ"ם על תמיכתם בקומוניסטים. בגין קבע כי ממשלה הוגנת לנוכח כישלון מדיניותה היתה מכריזה על בחרות חדשות אך הממשלה איננה הוגנת כלל והיא ממשלת קנוניה. בגין התייחס בנאומו גם לטיפול האו"ם במשברים בינ"ל וטען כי האו"ם איננו יודע לטפל כלל במצב במזה"ת. הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 15/10/1956