הישיבה העשרים-ואחת של הכנסת השישית – יום רביעי כ׳ טבת תשכ״ו (12 ינואר 1966) – הרכב הממשלה החדשה ותכניתה – דיון

נאומו של בגין בכנסת אחרי הרכבת הממשלה של לוי אשכול. בגין מגנה את הממשלה החדשה על כך, שחלק ניכר משריה אינם חברי הכנסת. בגין מאשים את ההנהגת הקואליציה בהתנהגות לא-מוסרית שגורמת ל-"דמורליזציה" במדינה. בגין מתריע על בעית חימוש מדינות ערב ודורש ממשלה לפעול בנושא. בגין מתריע בפני חימוש גרמניה בנשק להשמדה המונית. בגין מתאר תכנית חקיקה של גח"ל בכנסת החדשה בנושאי הפנים.

כנס מיוחד של הכנסת

במאמר זה דן בגין בעניינים שונים. בגין סוקר את ההידרדרות בוויטנאם ואת הערכותיו לפתרון הבעיה שם. כמו כן בגין דן בשטח שבאזור בית צפפא שנמסר לירדנים ע"י ישראל. בגין קורא לכנס דיון מיוחד של הכנסת ולדון בעניין זה. בגין טוען כי השאלה מי החליט להוציא שטח בירושלים מריבונות ישראל היא בעצם בעיה מוסרית מדינית. בגין טוען עוד כי לפי ידיעתו 3 שרים ממשלת ישראל טענו כי העניין לא הובא לידיעתם. בגין טוען כי למרות שהשטח שנמסר הוא שטח פעוט בשום פנים ואופן אין לזלזל באף שעל אדמה של ישראל.בהתייחסו לבני עדת ישראל בהודו קורא בגין להקל בעניינם ולתת להם לעלות ארצה.

משרד החינוך יתקן ספר

במאמר זה דן בגין בתלונתו של שגריר פולין בישראל על ספר לימוד היסטורי ישראלי אשר בו לא מופיעים גבולותיה ההיסטוריים של פולין. בגין מביע את תמיכתו בטענות השגריר וטוען, כי יש להכליל בספר את גבולה המערבי של פולין ההיסטורית לפני מלחמת העולם השנייה. בגין מציין גם את עמדתו ההיסטורית של האצ"ל, אשר לא הכיר בסיפוח הגרמני של חלקים מפולין. בגין קובע, כי האחריות חלה עתה על הממשלה, שצריכה להדפיס מהדורה חדשה של הספר. יחד עם זאת קובע בגין, שיש לבצע תיקונים לא רק בעניין גבולותיה של פולין אלא גם בהתייחסות ספרי הלימוד ההיסטוריים לאצ"ל וללח"י. בגין מציין שחלק מהספרים מציגים באור שלילי את המחתרות הלאומיות תוך השמצתן, הכפשתן והצגתן באור פאשיסטי.

ארצי שלי והצדק שלה

במאמר זה מתייחס בגין לכמה נושאים; בגין משבח את הופעתו של קנדי בעצרת האו"ם האחרונה, בה הודה בטעויות שנעשו בארצו וטוען, כי זהו פטריוטיזם אמיתי, הודאה בטעויות. בהתייחסו לפרשת המדענים הגרמניים מציין בגין, כי שר החקלאות דיין מודה עתה, כי אי חקיקת חוק נגד פעולתם הינה דבר חמור. בגין טוען כי אין זה מספיק וכי יש לנקוט בסנקציות מעשיות נגד גרמניה. בהתייחסו לרשימות בן-גוריון בהן הוא מנסה להסביר מהי תורת ז'בוטינסקי טוען בגין, כי בן-גוריון טען בכתביו, כי הירצחו של חיים ארלוזורוב הוא תעלומה בת 30 שנה. בגין תמה על דבריו אלה של בן-גוריון וטוען, כי אם אומנם זו תעלומה אזי יש צורך להקים ועדת חקירה בנושא.

וטו למועצת הבטחון או לבטחון ישראל

במאמר זה, המתייחס לתוקפנות הערבית טוען בגין, כי אין כל טעם בהצעות ההחלטה של האו"ם המגנות רצח ישראלים, וכי יש לפעול ולחדול משיטת ההבלגה הלא יעילה והלא מועילה. בגין קורא להגיב על כל פעולת תוקפנות תוך זמן סביר.