מעולם לא הייתי משוכנע יותר מהיום שגח"ל צריך היה לעזוב את הממשלה – ראיון עם מ. בגין

בראיון שבגין נותן לידיעות אחרונות בתחילה מסביר בגין את השתלשלות הארועים בועידת בריסל בקשר להשתתפות הרב כהנא בה כציר (ראה 'על ועדית בריסל' מיום 05/03/1971 מעריב) כמו כן בגין עונה על שאלות בקשר ליחסו לעזר ויצמן, ליוחנן בדר, להסכם רוג'רס, הפרישת גח"ל מן הממשלה, ומנהיגות.

על ועידת בריסל

מאמר של מנחם בגין בעכבות ועידת בריסל של הקהילות היהודיות והודעת הגינוי שלהם של אירגון ההגנה העצמית היהודית של הרב כהנא קיים תרגום לאנגלית (211892)

הישיבה המאה-ושלושים-וארבע של הכנסת השביעית – יום שלישי, א׳ טבת תשל״א – 29 דצמבר 1970- הודעת ראש הממשלה על שיחות יארינג

בגין קורא לממשלת ישראל, לאזרחי ישראל ולכל יהודי העולם ליזום פעולות מחאה ולדרוש משלטונות ברה"מ לא להוציא להורג אסירי-ציון שנשפטו בלנינגרד. בגין מגנה את החלטת הממשלה לחזור לשיחות יארינג למרות החלטתה הקודמת המפורשת. בגין מצביע על כך ששום תנאי שהציבה הממשלה לחידוש השיחות אינו מומש. בגין קורא להשעות את השיחות. בגין דורש מהממשלה להפסיק נסיונות "להבהיל" את העם.

זכותנו על ארץ ישראל

העתון מפרסם את נאום בגין בישיבה משותפת לסיעת חירות וללבירלים בשני חלקים. בגין טוען כי התערבות בריה"מ בסכסוך עם מדינות ערב יכולה להיות רק גורם מפריע. ומדגיש כי יש סכנה גדולה באחיזה סובייטית במזרח התיכון על מדינות אירופה שניכרת גם ממדינות אירופאיות. אחיזה זו תתקבל אם רוסיה תתערב באופן פעיל, ולא רק ע"י חימוש מצרים. הארץ לא תחולק מחדש, ובהתייחסו לתוכניות שכאלה אמר כי להכניס מעוזים של הפת"ח אל שטח המדינה לא יכול להיות צעד נבון. בגין גם התייחס לבעיה הדמוגרפית, ואמר שבשביל מספר הלא-יהודים שהצטרפו למדינה עם סיפוח השטחים לא שווה לוותר על שטחים אלו, יש להגביר את העליה, והביע תקווה להעליה מברית המועצות חלקו השני של המאמר מופיע בעתון היום מיום 06/12/1968 עמודים 4,9

זכותנו על ארץ ישראל

בהקשר זה, הריני רוצה להזכיר חלופי דברים, שהיו בטרם ברית המועצות ניתקה את היחסים הדיפלומטיים עמנו, בין השגריר צ'ובחין וביני. שיחות רבות היו בינו וביני. ובכולן תמיד יסרתיו על שני מעשים של ארצו. האחד: מניעת עליתם של בני הלאום היהודי, אשר לנין הכיר בקיומו, למדינה היהודית, אשר יורשי לנין הכירו בקיומה. שנית, מתן נשק התקפתי, … Continued