הציונים הכללים והעיריות

במאמר זה בגין טוען כי רצון מפא"י לשנות את שיטת הבחירות המוניצפליות לבחירות ישירות, נובע מכשלונה לשנות את שיטת הבחירות הכלליות לאזוריות. בגין מזהיר את הציונים הכללים מתמיכה בהצעת מפא"י שכן בפעם הקודמת שנתבקשו לתמוך במפא"י לשינוי שיטת הבחירות (הצעה בכנסת השניה לאחוז חסימה של 10 אחוזים) תמיכה בהצעה זו היתה עולה להם בכניסה לכנסת הנוכחית.

העם יגיד דברו

העתון מפרסם דיוןבכנסת בדבר שינוי שיטת הבחרות. בגין מתנגד להצעת בן גוריון לעבור לשיטת בחרות אזוריות וטוען שעל בן גוריון לחכות לבחירות הכלליות או להביא את הנושא למשאל עם. מביא דוגמאות ממדינות אחרות בהן מפלגות שכמעט ולא היה להן ייצוג-הפכו להיות כעבור מספר שנים למפלגות השלטון. ( סולל בונה )

הישיבה החמש מאות וחמישים ואחת של הכנסת השלישית-דיון על שתי הצעות חוק למשאל עם בדבר שיטת הבחרות ועל הצעת חוק יסוד: הכנסת

דיון בדבר שינוי שיטת הבחרות-בגין מתנגד להצעת בן גוריון לעבור לשיטת בחרות אזוריות וטוען שעל בן גוריון לחכות לבחירות הכלליות או להביא את הנושא למשאל עם. מביא דוגמאות ממדינות אחרות בהן מפלגות שכמעט ולא היה להן ייצוג-הפכו להיות כעבור מספר שנים למפלגות השלטון. ( סולל בונה )

הדוגמה הצרפתית

במאמר זה בגין יוצא נגד שינוי שיטת הבחירות בארץ מבחירות יחסיות כלליות לבחירות אזוריות רוביות כפי שמוצעות ע"י מפא"י .בגין טוען כי ההצעה הזו של מפא"י באה כדי לעזור למפא"י להחזיק ברוב בכנסת למרות שהיא מהווה מיעוט בעם.בגין מנסה להראות את חולשותיה של השיטה אותה מציעה מפא"י לעומת שיטת הבחירות הנהוגה בצרפת .בגין טוען עוד כי מבדיקת השיטה הנהוגה בצרפת עולה כי כתוצאה משיטה זו לא יקום משטר דו מפלגתי כמו שמפא"י טוענת שיקום. בגין יוצא גם נגד צביעותה של מפא"י שעתה רוצה לעשות משאל עם בקרב הישראלים בקשר לשינוי שיטת הבחירות (וזאת לאחר שהכנסת דחתה את הצעתה) ובזמנו היא התנגדה למשאלי העם שהציעה "חרות" . הנאום המלא פורסם בחרות מיום 11/12/1958

ראש מפא"י קוצף

בגין מתייחס על דברי רה"מ בן–גוריון בועידת מפא"י. בגין תמה על דבריו, כי נאצר מסכן את בטחונה של ישראל. בגין תמה האם רק עתה יודע רה"מ מה ש"חרות" טענה שנים. מה עוד שרה"מ נקט לאורך השנים במדיניות הפכפכה שגרמה נזק רב לישראל והגיעה לשיאה בדברי רה"מ כי הוא מוכן לפגוש בנאצר בארה"ב. בגין מגיב במאמרו גם לדברי רה"מ שכינה את בגין כמפקדה של חרות, וטוען כי הוא איננו מפקד "חרות" אלא יו"ר התנועה וכי הוא גאה בעברו כאשר כיהן כמפקדה של תנועת האצ"ל וכי שום תפקיד שבו יכהן בעתיד לא ישווה לתפקידו עת כיהן כמפקד האצ"ל. בגין קורא לרה"מ להתנהג בכבוד לאחרים ולא להתחכם .עוד טוען בגין כי בן–גוריון נוהג באופן טוטליטארי במפלגתו. בגין יוצא נגד רה"מ שסילף עובדות בנאומו בועידת המפלגה וטען כי בגין היה מוכן לותר על עקרונות א"י השלמה תמורת זאת שיינתן לו מקום בראש רשימה מאוחדת של הציונים הכללים עם "חרות". בגין טוען כי הסיבה שהאיחוד בין "חרות" לצה"כ לא יצא אל הפועל לא משום שלא רצו שהוא יעמוד בראש הרשימה המשותפת אלא בגלל אי קבלתם של עקרונות מסוימים. בגין טוען כי רה"מ קוצף על "חרות" מפני חששו מעליית כוחה בבחירות הבאות.