בגין במגדיאל – אלפים מתושבי המקום וסביבתו מאזינים לבשורת השחרור

העיתון מדווח על אסיפת בחירות של בגין במגדיאל ב-19/7. בגין דיבר בין השאר על המצב השורר במדינה. בגין יצא נגד הצעות מפא"י לשינוי שיטת הבחירות וטען כי הסיבה האמיתיתלרצון מפא"י בשינוי שיטת הבחירות היא הרצון להמשיך ולשלוט. העיתון מדווח כי דבריו של בגין לוו במחיאות כפים רבות.

המערך והמערכה

במאמר זה מדבר בגין על תוצאות הבחירות האחרונות להסתדרות שסימלו את ירידת כוחה של מפא"י. בגין טוען כי מהלך זה יוביל גם לירידת כוחה של מפא"י בבחירות הקרובות לכנסת ה-4. בגין יוצא נגד שתיקתו של בן –גוריון נוכח התוצאות לבחירות להסתדרות .עוד בגין יוצא נגד געת הפרשנים השונים כי לא יחול שינוי משמעותי בבחירות לכנסת הרביעית וכי מפא"י לא תרד. בגין מזכיר להם את זאת שלא צפו את עליית "חרות" בבחירות לכנסת ה-3. עוד טוען בגין כי בבחירות להסתדרות לא השתתפה "חרות" ולכן משום שבבחירות אלה ירד כוחה של מפא"י אז כמובן שבבחירות לכנסת ששם תשתתף "חרות" ירד כוחה של מפא"י יותר.

הסכם ומציאות

במאמר זה בגין מבקר את מפא"י בכך שלא עמדה בחוזה 'אי השמצה' שיזמה מטעמה עם מפ"ם ואחדות העבודה וקראה להם "טירוריסטים" ו"פורשים". בהמשך המאמר בגין מספר על התנגדותה הנחרצת של מפא"י, שהיוותה מיעוט בבית המחוקקים, לחקיקת החוק האומר כי בהצעות לשינוי שיטת הבחירות יידרש, בכל שלב של הדיונים בהן, רוב של לפחות 61 חברי כנסת, מה שימנע ממפא"י לקבל את משאל העם שהיא דורשת בנושא, ברוב קטן יותר. לדעת מפא"י הצעה זו אינה מתיישבת עם עקרונות הדמוקרטיה. לעומת זאת, בהסתדרות בה למפא"י רוב מוחלט, מורידים מסדר היום דיונים לגבי הצעות המתעסקות אך ורק בתיקונים הבאים להבטיח את טוהר הבחירות.

הלא ישובו וישקלו?

במאמר זה בגין מספר על הדיון בכנסת שנערך בעניין שינוי שיטת הבחירה לעיריות (בחירת המועמד ישירות). בגין מסביר כי התנגדותה של "חרות" להצעה זו נובעת בין השאר מן החשש כי ראש העיריה עלול להתקל במועצה לעומתית .בגין מזכיר גם כי אנשי מפ"ם ואחדות העבודה טוענים גם כי מפא"י לוחצת על בחירה נפרדת של ראשי הערים כדי להגניב בדרך עקיפה שיטת בחירות אזוריות .בגין טוען כי לדעתו איו למפא"י כל רוב בכנסת לשיטת בחירות אזוריות וכי הצעתה בדבר העיריות באה כדי שיהיה לה סיכוי להשתלט על עירית ת"א –יפו.

הבו גודל

במאמר זה מתייחס בגין להאשמותיו של בן –גוריון בקשר לפרשת "אלטלנה "ולדבריו בכנסת בשבוע בחולף .בגין טוען כי הבחירות הקרבות והפחד מפני עליית כוחה של תנועת ה"חרות" מפחידים את רה"מ ולכן הוא מרשה לעצמו לגדף את התנועה .בגין חוזר וטוען כי מטרת רה"מ בפרשת "אלטלנה "היתה לחסל את האוניה . בגין מספר על מסמך ההצטרפות של האצ"ל לצה"ל שמוכיח כי האצ"ל מעולם לא התכוון למרוד.