לאחינו הקדושים תהילת נצח – לאלה שקדמונו כבוד ויקר

נאום בגין בהיכל התרבות בעצרת במלאת 20 שנה להכרזת המרד נגד השלטון הבריטי ע"י הארגון הצבאי הלאומי בארץ ישראל, עליו דווח בחרות בגליון יום האתמול. בדברים מוקיר בגין את פעילות המחתרת ופעילותם של לוחמי חופש אחרים בהיסטורית היהודית והאנושית. בגין עומד על חמישה יסודות למרד: הרגש, ההגיון, הטקטיקה, האסטרטגיה והפילוסופיה.

עצרת חגיגית במלאות 20 שנה להכרזת המרד ע"י האצ"ל נגד שלטון הכיבוש הבריטי

העיתון מדווח על עצרת חגיגית שהתקיימה ב12/2 בהיכל התרבות במלאות 20 שנה להכרזת המרד ע"י האצ"ל נגד השלטון הבריטי . בגין בירך את האורחים הרבים שבאו לטקס וחלק כבוד לחייילי הגדודים העברים, חילי ניל"י, מגיני י"ם, אסירי עכו, חברי בית"ר והאצ"ל ,חברי הלח"י ,חברי ההגנה והפלמ"ח ,הפרטיזנים ולוחמי הגיטאות ומצילי כבוד ישראל בכל הדורות. בגין מנה בנאומו את פרקי המרד נגד הבריטים על תקופותיהם. וקבע כי חברי האצ"ל מילאו בפעולותיהם את קריאותיהם של ראש בית"ר, אבותינו הקודמים ועמנו.בגין העלה על נס את המרד נגד הבריטים וטען כי מרד זה הצליח לפורר את האדמינסטרציה והפרסטיג'ה של הבריטים והוציא את היהודים משיעבוד לחרות.בגין הביע את אמונותו כי יום יבוא והר הבית ישוחרר כולו וכי א"י השלמה תכלול גם את ירדן. הנאום במלאו התפרסם בגליון למחרת מה14/2/64

הגנרל קניג העניק בשם לוחמי צרפת אות הצטיינות למ. בגין על שרותו לאנושות

העיתון מדווח על קבלת הפנים שנערכה ללוחמי המחתרות מארופה ע"י לוחמי האצ"ל במלון המלך דוד. בגין בנאומו סיפר כי לפני 18 שנה התהלך במקום שבו הם עומדים כעת (מלון המלך דוד ) הגנרל ברקר הבריטי ואילו כיום נמצאים כאן חיילי האצ"ל וגנרלים מצטיינים ובהם הגנרל קניג הצרפתי. בגין ייחס חשיבות לזכר העבר לזכר היות העם היהודי עם משועבד אשר העלה את נס המרד וזכה לגאולה.בגין ציין עוד כי התכנסות זו במלון מציינת את נצחון גור אריה יהודה וכי יש לתת כבוד לכל לוחמי המחתרות כולל ללח"י ואף להגנה. עוד ציין בגין את הכבוד שיש לתת גם לחיילי צה"ל ולמורדי גטו ורשה. בגין הביע את תקוותו כי בקרוב העם היהודי יזכה לשיחרור הר הבית.

מדיניות, בטחון, משק לאומי (נאום בכנסת בדיון על סקירת ראש הממשלה 21.10.1963)

העיתון מדווח על דברי בגין בעת דיון בכנסת ב- 21/10, בעקבות הודעת רה"מ אשכול על כוונתו לבטל את הממשל הצבאי. בגין בירך על החלטה זו וקרא לחוקק חוק בטחון ישראלי עם תוכן לשעת חרום, אשר יכנס לתוקפו בטרם תתבטלנה תקנות החרום משנת 1945. בגין העלה בנאומו גם את בעיית המדענים הגרמנים במצרים ואת בעיית היהודים בברה"מ. הוא יצא נגד התרפסותה של ממשלת ישראל לגרמנים הגוררת תגובות עוינות כלפי ישראל מצד מדינות מזרח אירופה. בגין קרא לממשלה לפעול למען עליית יהודי ברה"מ ארצה וליצור תנאים נאותים לקליטתם. בגין יצא בנאומו גם נגד הכרזתם של חלק מחברי הממשלה על הצורך להקים חברה סוציאליסטית בישראל. בגין טען, כי הכרזות אלו הן הכרזות מזיקות אשר גורמות לכך שזרם ההון הפרטי המוזרם ארצה יורד ומונע את הגעת ישראל לעצמאות כלכלית. הנאום מופיע בדברי הכנסת מיום 21/10/1963

הישיבה המאתים ושמונים ושלוש של הכנסת החמישית יום שני, ג חשון תשכ"ד 21 אוקטובר 1963

בעקבות הודעת רה"מ אשכול על כוונתו לבטל את הממשל הצבאי. בגין בירך על החלטה זו וקרא לחוקק חוק בטחון ישראלי עם תוכן לשעת חרום, אשר יכנס לתוקפו בטרם תתבטלנה תקנות החרום משנת 1945. בגין העלה בנאומו גם את בעיית המדענים הגרמנים במצרים ואת בעיית היהודים בברה"מ. הוא יצא נגד התרפסותה של ממשלת ישראל לגרמנים הגוררת תגובות עוינות כלפי ישראל מצד מדינות מזרח אירופה. בגין קרא לממשלה לפעול למען עליית יהודי ברה"מ ארצה וליצור תנאים נאותים לקליטתם. בגין יצא בנאומו גם נגד הכרזתם של חלק מחברי הממשלה על הצורך להקים חברה סוציאליסטית בישראל. בגין טען, כי הכרזות אלו הן הכרזות מזיקות אשר גורמות לכך שזרם ההון הפרטי המוזרם ארצה יורד ומונע את הגעת ישראל לעצמאות כלכלית. הנאום מופיע בחרות מיום 25/10/1963 225046