תשובה שלווה אך קלושה

במאמר זה מתייחס בגין לנאומו של אשכול ב-23/7. בגין טען כי דבריו של אשכול בהתייחסו להערכות מומחים זרים כי הטילים שמפתחים המצרים בעזרת הגרמנים אינם מסוכנים הם דברים של קלות דעת וכי צרפת איננה שוכחת לגרמניה את עברה. עוד טען בגין כי אין להתייאש מעמדותיה של ארה"ב ויש צורך לנסות ולהעבירה לצד הישראלי.

מסעות חוץ ומדיניות חוץ

בדיון בעקבות הדיווח של רה"מ בארה"ב ובצרפת בגין מברך על הביקור. בגין מבקר את רה"מ בעקבות התייחסות על דברי חרשצ'וב במצרים כעל "מתונים". בגין מזהיר בפני חימוש מצרים בטילים, בעזרת מדענים גרמניים ומבקר רה"מ על המדיניות הפרו-גרמנית של הממשלה. בגין מברך על היחסים החמים בין ישראל וצרפת ומזכיר, שהברית עם צרפת -היא הרעיון של תנועת החירות. הנאום מופיע גם בדברי הכנסת מה-15/7/64.

מ. בגין מגיב בכנסת: הצהרות דיין ביחס לארה"ב ולצרפת – פגיעה באינטרס הלאומי

בגין מבקר דברי שר החקלאות בנושא, שטען כי היחס הידידותי לישראל מצדם של צרפת וארה"ב נובע מאינטרסים פוליטיים רגעיים של מנהיגיהם. בגין טוען, כיי הגישה כזו למדיניות החוץ היא מוטעית מיסודה, שגם אם הדבר היה נכון – אין זה נבון להדגיש אותו בפומבי, ושישנם גורמים שמשפיעים על מדיניות מעבר לאינטרס. דיווחים על הישיבה בכנסת פורסמו בגליון חרות 07/05/64

הישיבה השלוש-מאות-וחמישים-וארבע של הכנסת החמישית – הצהרותיו המדיניות של שר החקלאות ועקרון האחריות המשותפת של הממשלה

בגין מבקר דברי שר החקלאות בנושא, שטען כי היחס הידידותי לישראל מצדם של צרפת וארה"ב נובע מאינטרסים פוליטיים רגעיים של מנהיגיהם. בגין טוען, כיי הגישה כזו למדיניות החוץ היא מוטעית מיסודה, שגם אם הדבר היה נכון – אין זה נבון להדגיש אותו בפומבי,ושישנם גורמים שמשפיעים על מדיניות מעבר לאינטרס.