הישיבה המאה ושמונה של הכנסת הראשונה-הצהרת הכנסת בדבר ירושלים

בגין מעלה את הסיבות שבגינן יש לקבוע בחוק את מעמדה של ירושלים כולה כבירת ישראל, גם אם נכון לעכשיו בעיר העתיקה שולטת ירדן, וגם אם משתמע מההכרזה של שר החוץ שמצב זה יימשך. טוען שיש חשיבות גדולה להעביר גם את המבנים של נשיא המדינה ושל משרד החוץ לירושלים, ושאל לחשוש מכך שנציגי המדינות יסרבו להגיע לשם.

מדיניות הממשלה מובילה אותנו להשתעבדות ולכשלון

בגין סוקר ומבקר את מדיניות החוץ של הממשלה ושל שר החוץ משה שרת בפרט אשר מתייחס אליה כמדיניות הפכפכה. הוא מזכיר את הפקודה שניתנה במהלך המלחמה שהחלה ב14 במאי לסגת ממהלך של כיבוש העיר העתיקה על אף שכבר היו שם כוחות מוכנים. הוא מבקר את חוסר המוכנות להעביר את מוסדות המדינה לירושלים ומבקר את המוכנות להכיר בשלטון עבדאללה בירושלים. יוצא בקריאה למשה שרת להתפטר.הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 2/1/1950

הישיבה המאה ואחת של הכנסת הראשונה-דיון על סקירת שר החוץ

בגין סוקר ומבקר את מדיניות החוץ של הממשלה ושל שר החוץ משה שרת בפרט כמדיניות הפכפכה. הוא מזכיר את הפקודה שניתנה במהלך המלחמה שהחלה ב-14 במאי לסגת ממהלך של כיבוש העיר העתיקה על אף שכבר היו שם כוחות מוכנים. הוא מבקר את חוסר המוכנות להעביר את מוסדות המדינה לירושלים ואת המוכנות להכיר בשלטון עבדאללה בירושלים. יוצא בקריאה למשה שרת להתפטר. הנאום המלא מובא גם בחרות 06.01.1950

המוני ת"א נהרו לשמוע דבר מ. בגין על ירושלים

העיתון מביא מדברי בגין באסיפת עם בקולנוע מוגרבי בת"א .בגין הבטיח כי י"ם תשוחרר כולה . בגין יצא נגד האוריינטציה בה נוקטת הממשלה המופנית כלפי עבדאללה ומשרתיו אשר גרמה להחמצת ההזדמנות לשיחרור י"ם כולה.

מנחם בגין בירושלים: ארץ ישראל כולה תהיה מדינת ישראל וירושלים משני עברי החומה תהיה בירתנו

העיתון מביא מדברי בגין באסיפת עם בי"ם בכיכר ציון בנוכחות כ6,000 איש.בגין בירך על החלטת הממשלה להעביר את הכנסת ואת הממשלה לי"ם אך יחד עם זאת ביקר בגין את הממשלה על האיחור בצעד זה וקרא להתפטרותה. עוד מדווח העיתון כי בגין הבטיח לפעול לשיחרור הארץ כולה.