נאום האשמה כבד של מ. בגין בכנסת. הממשלה משאירה זכיון האשלג בידי הבריטים.

העיתון מביא את דברי בגין בכנסת ביום 28/3 שיצא נגד ההצעה לתת זיכיון על אוצרות ים המלח בידי הבריטים. בגין טען כי זו לא שאלה כלכלית אלא שאלה מדינית וכי מדינת ישראל היא מדינה ריבונית וכי ניתן לבטל את האישור שנתן תוקף לזיכיון הבריטי לניצול האוצרות.

הישיבה המאה שלושים ושתיים של הכנסת הראשונה – חידוש העבודה של חברת האשלג (המשך הדיון)

בגין יצא נגד ההצעה לתת זיכיון על אוצרות ים המלח בידי הבריטים. בגין טען כי זו לא שאלה כלכלית אלא שאלה מדינית וכי מדינת ישראל היא מדינה ריבונית וכן ניתן לבטל את האישור שנתן תוקף לזיכיון הבריטי לניצול האוצרות.

אסיפת חברי סניף רמת גן בהשתתפות מר מנחם בגין

העיתון מביא מדברי בגין באסיפת סניף "חרות" בר"ג ב14/3 . בגין יצא נגד משטר הצנע המונהג במדינה וטען כי מצבה הכלכלי של המדינה שרוי על סף שואה . עוד טען בגין כי משטר סוציאליסטי לא יוביל לשיפור הכלכלה ולזה יוביל משטר של חברה עצמאית .עוד יצא בגין נגד שביתת הנשק עם עבדאללה וקרא להחלפת הממשלה .

אנו רוצים בחוקה שתעמוד מעל לממשלה ומעל לרשות המחוקקת

בגין פורס את דעותיו מדוע יש לחוקק חוקה בישראל. טוען כי יש להביא לאישור הכנסת כל אמנה שנחתמת בין ישראל ומדינה זרה, גם אם לפי פקודות בריטיות אין על הממשלה חובה להביא לאישור את כל החוזים הבינלאומיים. בגין טוען כי הממשלה נוהגת לדרוס זכויות יסוד של הפרט רק כדי להטיל את שררתה על הציבור. הוא מזכיר את ה"יחסנות" – הפרוטקציה אשר מתרחשת בארגוני הצבא והשירות הדיפלומטי אשר אנשיהם ברובם הם ממפלגת השלטון-מפא"י. כך גם לגבי התחום הכלכלי אשר יוצר הקלות רק עבור אנשים מסוימים ולמעשה יוצר שכבות של אזרחים. טוען שהמדינה הולכת לכיוון של מדינת משטרה אשר חוסר האמון קיים בין אנשיה. כמו כן, הוא מזכיר כי נושא החוקה הוא מחויב המציאות מאחר וזהו המנדט שניתן לאסיפה המכוננת על-ידי העם בבחירות, ועצם הסירוב לכונן אותה, מהווה ביטוי של התנשאות השררה השלטונית. דורש שהכנסת תחוקק ואם מסרבת-להביא את העניין למשאל עם. הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 07/02/1950

הישיבה המאה ושלוש עשרה של הכנסת הראשונה-דיון על הדין וחשבון של ועדת החוקה, חוק ומשפט בדבר חוקת המדינה

בגין פורס את דעותיו מדוע יש לחוקק חוקה בישראל. טוען כי יש להביא לאישור הכנסת כל אמנה שנחתמת בין ישראל ומדינה זרה, גם אם לפי פקודות בריטיות אין על הממשלה חובה להביא לאישור את כל החוזים הבינלאומיים. בגין טוען כי הממשלה נוהגת לדרוס זכויות יסוד של הפרט רק כדי להטיל את שררתה על הציבור. הוא מזכיר את ה"יחסנות" – הפרוטקציה אשר מתרחשת בארגוני הצבא והשירות הדיפלומטי אשר אנשיהם ברובם הם ממפלגת השלטון-מפא"י. כך גם לגבי התחום הכלכלי אשר יוצר הקלות רק עבור אנשים מסוימים ולמעשה יוצר שכבות של אזרחים. טוען שהמדינה הולכת לכיוון של מדינת משטרה אשר חוסר האמון קיים בין אנשיה. כמו כן, הוא מזכיר כי נושא החוקה הוא מחויב המציאות מאחר וזהו המנדט שניתן לאסיפה המכוננת על-ידי העם בבחירות, ועצם הסירוב לכונן אותה, מהווה ביטוי של התנשאות השררה השלטונית. דורש שהכנסת תחוקק ואם מסרבת-להביא את העניין למשאל עם. הנאום המלא מובא גם בעיתון חרות שפורסם ב 10/02/1950