מאמץ עליון לפתרון הבעיה

בגין מתריע בפני הסכנה הצפויה ליהודים בארצות ערב. בגין טוען, שלמרות התעמולה ברור שהם חיים בפועל בתנאי גטו. בגין קורא לנקות צעדים דיפלומטיים, שיאפרו להפעיל לחץ על מדינות ערב, על-מנת שאלו יאפשרו ליהודים לעזוב. הנאום מובא במלואו בדברי הכנסת מיום 13/05/1971

הישיבה המאה ושבעים ושש של הכנסת השביעית יום שלישי י"ח ניסן תשל"א 13 באפריל 1971 – הסכנה המחודשת לשרידי היהודים בעירק

בגין מתריע בפני הסכנה הצפויה ליהודים בארצות ערב. בגין טוען, שלמרות התעמולה ברור שהם חיים בפועל בתנאי גטו. בגין קורא לנקות צעדים דיפלומטיים, שיאפרו להפעיל לחץ על מדינות ערב, על-מנת שאלו יאפשרו ליהודים לעזוב. הנאום מובא במלואו בעתון 'ארץ ישראל' גליון מאי 1971

המשבר באמריקה ואנחנו

השאלה האחת היא, מהו ההבדל בין מעשהו של קאלי לבין פעולתו של טייס אמריקאי, המטיל מן הבי-52 את פצצותיו על העיר או הכפר, מהן בדרך כלל נהרגים ונפצעים אזרחים, לא חיילים, אנשים, נשים וילדים. לכאורה אפשר למצוא קו מפריד. יש הבדל בין מצב, בו אדם מזוין מפנה את נשקו, ביודעין, כנגד איש חסר מגן, איש … Continued

הישיבה המאה-ושישים-ושבע של הכנסת השביעית – יום שלישי י״ט אדר תשל״א 16 מארס 1971 – הצעות סיעות גח״ל והמרכז החפשי להביע אי-אמון לממשלה

בגין מגיש את הצעת האי-אמון בממשלה. בגין מבקר את האמירה של רראש הממשלה, שממנה משתמע שישראל מוכנה לשגת מיהודה ושומרון. בגין טוען שלממשלה אין מנדט לוותר על שטחי א"י. בגין טוען שנסיגה היא סיכון בטחוני. בגין טוען שהממשלה נסוגה מכל עמדותיה שהיו לה בתחילת דרכה. בגין קורא לפנות לעם כדי שהוא יכריע – ללכת לבחירות חדשות.

מעולם לא הייתי משוכנע יותר מהיום שגח"ל צריך היה לעזוב את הממשלה – ראיון עם מ. בגין

בראיון שבגין נותן לידיעות אחרונות בתחילה מסביר בגין את השתלשלות הארועים בועידת בריסל בקשר להשתתפות הרב כהנא בה כציר (ראה 'על ועדית בריסל' מיום 05/03/1971 מעריב) כמו כן בגין עונה על שאלות בקשר ליחסו לעזר ויצמן, ליוחנן בדר, להסכם רוג'רס, הפרישת גח"ל מן הממשלה, ומנהיגות.