נורדיה מרץ 1972

נאום של בגין ודברי פתיחה של יצחק שמיר בסמינר עם יהודי ברית המועצות אשר עלו ארצה בשנות ה-70. בנאום סוקר מנחם בגין את דברי ימי התנועה ואיתם מביא את עיקרי אמונתה. בגין מתחיל במטרות הציונות הרויזיוניסטית: ייסוד המדינה יהודית והקמתו של כוח יהודי לוחם. לאחר מכן, מרחיב על פעולותיה של תנועת בית"ר בשנות ה-30: עליה ב', שבירת ההבלגה על-ידי הארגון הצבאי הלאומי לפרעות בשנות ה-30, פלוגות הגיוס ומדיניות האווקואציה. ממשיך בתיאור המרד בשנות ה-40, ומסיים בתאור קצר של עיקרי תנועת החרות: שלמות הארץ, שיבת ציון, חרות הפרט וצדק סוציאלי. *תאריך לא מדוייק

כנס מיוחד של הכנסת – הישיבה המאתיים-ועשרים של הכנסת השביעית – יום שני, כ״ג אלול תשל״א 13 ספטמבר 1971 – הצעות לסדר-היום – השביתות הפראיות וההפקרות ביחסי העבודה המסכנות את משק המדינה ובטחונה

בגין מגיש את ההצעה לסדר היום בעקבות שביתות במשק. בגין טוען שמצבה של ישראל מיוחד. בגין מדגיש כי אין להשוות בין בעיות פנימיות לסכנות החיצוניות. בגין טוען, שבישראל הבעיה אינה מעמדית, אלא מוסדית. בגין קורא "להשכין שלום חברתי" ביראל. לצורך כך בגין מציעה לכנסת להקים מוסדות בוררות חובה למקרים של סכסוכי עבודה.

פרישה, סיזון, אלטלנה

אבל כבר לימדונו השוודים, בימי המלחמת העולם הראשונה, כי חשוב לדעת, לאיזה צד להיות נייטרלי.

הישיבה המאה-ותשעים-וארבע של הכנסת השביעית – יום רביעי ט״ז סיון תשל״א 9 יוני 1971 – הודעת ראש הממשלה על המצב המדיני – דיון

בגין טוען שיש להתייחס ברצינות לאיומי נשיא מצרים סאדאת, ולא לשנות מדיניות תחת איומים. בגין משווה בין הסכם ריבנטרוף-מולוטוב לבין הסכם מצרי-סובייטי. בגין טוען, שכוונות תוקפניות של מצרים, בעלת הברית של ברה"מ, מאיימות לא רק על ישראל, אלא על עולם החופשי כולו. בגין מבקר הודעת הממשלה על כך שישראל מוכנה להסיג את כוחותיה מתעלת סואץ על-למנת לפתוח אותה. בגין טוען, שמדיניות "הנסיגות" הפוליטיות אינה מקרבת שלום. בגין מציג אלטרנטיבה שגח"ל רוצה שלום לא פחות מהממשלה ומציג שלושת העקרונות של דרך לשלום. בגין טוען, שמדיניות של גח"ל מבטיחה בטחון, שממנו יצמח השלום. בגין מבקר את הממשלה על ההחלטה להעביר סיוע הומניטרי לאפריקה דרך ארגון לאחדות אפריקה, שאינו ידידותי לישראל.

הישיבה המאה-ותשעים-וארבע של הכנסת השביעית – יום רביעי ט״ז סיון תשל״א 9 יוני 1971 – הודעת ראש הממשלה על המצב המדיני – דיון

שואלים אותנו תמיד: מה האלטרנטיבה שלכם? אבקש להביא את האלטרנטיבה שלנו בסעיפים פשוטים ובמשפטים קצרים. גברתי ראש הממשלה וחבריה, מתוך דאגה לעמנו ולארצנו אנחנו האופוזיציה קוראים לכם: א) לשוב לעקרון של משא-ומתן ישיר. לא לסטות עוד ממנו ולבטל כל התחייבות שפירושה ויתור על אותו משא-ומתן ישיר. את בעצמך אמרת: מה שנקרא משא-ומתן עם ד״ר יארינג … Continued