נאום בגין בהפגנת העם בירושלים
בגין נואם בהפגה בירושלים. הוא נושא הספד ליוסף שמחון. בגין קורא לא להמתין ולשלוח אוניות ומטוסים לצפון אפריקה על מנת להציל את היהודים הנמצאים שם הסובלים מפרעות. בגין טוען שההמתנה הזו שקולה להמתנה של היהודים באירופה חרף הזהרותיו של זאב ז'בוטינסקי, ומשווה בין הקצבת העליה מצפון אפריקה של הממשלה להקצבת עלית היהודים שנקבעה על ידי הבריטים בימי המנדט. בגין מבקר את מדיניות הממשלה בענייני בטחון, וטוען כי מדיניות ההבלגה לא עבדה, וכן גם לא פעולות התגמול. יש להדוף את המצרים מעזה שהיא שטח ישראל חזרה למצרים, ולא להשיב לה כגמולה.