הישיבה השמינית של הכנסת הראשונה – דיון על הרכב הממשלה ותכניתה

נאומו של בגין בכנסת בו ביקר בין השאר את אופן הרכבת ממשלת בן – גוריון ואת חלוקת התיקים בה. בגין קרא לבטל את תיקי המשטרה והדתות. בגין יצא נגד מדיניות החוץ הממשלתית הפייסנית המעודדת שלום מלאכותי המנציח את מצב המלחמה. בגין יצא נגד גבולות המדינה המלאכותיים ונגד תוכניות החלוקה למיניהם עוד טען בגין כי קיים שלטון בריטי עקיף על חלק מא"י (עבר הירדן). בגין קרא לממשלה לפעול להעלות ארצה את יהודי מדינות ערב ולחנך לשלמות המולדת. הוא טוען שקיימת אפליה כלפי חברי מפלגות מסויימות במנגנוני המדינה. כמו כן קורא להפסיק את המצב שיש מפלגה המחזיקה במונופולים כיוון שזה לא מאפשר לשוק לפרוח וקורא לאפשר השקעות הון של יהודים ולא להיות תלויים בהון בינלאומי זר. לסיום אומר שאומנם תנועתו תתמוך בפעולות אשר תגרומנה להעלאת יהודים לישראל וכל דבר שישפר את מצבה של המדינה אך יחד עם זאת היא תמלא את תפקידה באופוזיציה שהוא לבקר את הממשלה.

אנחנו, מוחצי המשעבד הבריטי

טיוטה לנאום בגין בקול ישראל במסגרת שידורי הבחירות לאסיפה המכוננת. בגין דן בעקרונות המשטר הפרלמנטרי, זכות למשאל עם,אוטונומיה של שלטון המקומי, שלום אמת מול שלום מינכן, מלחמה יזומה ומלחמת שחרור, עקרונות מדיניות הכלכלית, הפליית בני עדות המזרח, זכויות הנאשם והאסיר, עליונות החוק, דרישה להקים בית-משפט העליון לצדק, אופוזיציה וקואליציה, חלופי משטר.

דברי מנחם בגין בקול ישראל עמנו ראוי להנהגה משחררת והוא יקימנה למען שחרורו ועתידו

הנאום הראשון של בגין בקול ישראל. עקרונות המשטר הפרלמנטרי, זכות למשאל עם,אוטונומיה של שלטון המקומי, שלום אמת מול שלום מינכן, מלחמה יזומה ומלחמת שחרור, עקרונות מדיניות הכלכלית, הפליית בני עדות המזרח, זכויות הנאשם והאסיר, עליונות החוק, דרישה להקים בית-משפט העליון לצדק, אופוזיציה וקואליציה, חלופי משטר.

נאום בגין בירושלים

בגין נושא נאום בירושלים בנושא מדיניות חוץ ובטחון של המדינה הנבנית, וכן בנושאי מדיניות פנים. בגין סוקר את המלחמה לשחרור הארץ מידי הבריטים, על ההשמצה הרבה של תנועת החרות גם בעולם. וביקורו בניו יורק. בגין משבח את הגיבורים חיילי האצ"ל שנלחמו וממשיכים להלחם למען חרות המולדת. דיווח על הנאום מופיע בעתון חרות מתאריך 07/01/1949

מאמר ל'במחנה' שלא נדפס

במאמר זה, שנכתב ל'במחנה' אך לא פורסם, בגין פורס את תכניתה המדינית המשולשת (חוץ, פנים ומשק) של תנועת החרות לקראת הבחירות ב-1949. בגין מסביר שכל תוכנית שבה תמסר ריבונות על שטחים נוספים למלך ירדן מסכנת את ישראל הן מבחינה בטחונית ממש, והן מבחינה דיפלומטית ותגרום לבידודה של ישראל. בגין טוען שגודל הצבא עכשיו לא יוכל להשמר לאורך זמן, ויש להעביר לוחמים לבניין הארץ, וזה יתאפשר רק אם יהיה שינוי במדיניות הבטחון והחוץ. בגין מדגים כיצד הקשבה למצוות האו"ם במלחמת העצמאות היתה בעצם הקשבה לאויב הבריטי, והיא זו שגרמה להפסדים, שפיכות דמים, ואיבוד המומנטום בלחימה. בגין דן גם במדיניות הכלכלית וקורא להלחם במונופולים שמשתלטים על או מונעים כניסה של כסף מהתפוצות, וכי כדי לגרום לשגשוג, יש ליצור שינוי גדול במדיניות. וכך גם תתאפשר עליה גדולה ארצה. בגין קורא לבטל את חוקי החרום – אלה שירשנו מהבריטים ואלו שהטילה ישראל. לא ברור תאריך מדיוק למאמר זה (כנראה סמוך לבחירות לאסיפה המכוננת 1949)