ערב לכבוד דוד מרקיש
נאום של מנחם בגין בעת טקס קבלת פנים והענקת תעודת חבר בתנועת החירות שנערך לכבוד אסיר ציון דוד מרקיש לאחר עלייתו ארצה – 1972
נאום של מנחם בגין בעת טקס קבלת פנים והענקת תעודת חבר בתנועת החירות שנערך לכבוד אסיר ציון דוד מרקיש לאחר עלייתו ארצה – 1972
מאמר המותח ביקורת על הקומוניזם, וכמו כן דן בסוגיה של יהודי ברית המועצות ואסירי ציון.
נאום בגין בעקבות פרסום חוק סובייטי שדרש מיהודים הרוצים ארצה לשלם ביציאתם מברה"מ "דמי השכלה" גבוהים. בגין טוען שהחוק נוגד צדק וזכויות אדם. בגין קורא לכנסת לנקות בשורה של צעדים דיפלומטיים והסברתיים כדי להפעיל לחץ על ברה"מ. מגין משבח את יהודי ברה"מ השואפים לעלות ארצה למרות התנגדות השלטון הסובייטי.
המשטר שלכם [הקומוניסטי] הוא משטר של עבדים לעבדים
בגין קורא לכנסת לבקש ממשלות המערב ומממשלת הולנד, ששגרירותה ייצגה את ישראל בברה"ם באותה תקופה, לפנות לממשלה הסובייטית בדרישה לאפשר ביקורי דיפלומטים אצל אסירי ציון. בגין מהלל את גבורתם וההקרבה העצמית של אסירי ציון. בגין קורא לכנסת לנקוט בכל פעולות אפשריות כדי להביא לשחרורם. בגין קורא לכנסת להביא הזדאות גם עם פיוטר יקיר, באותה תקופה – פעיל זכוית אזרח ממותא יהודי בברה"מ.