הישיבה השישים–וחמש של הכנסת העשירית – יום שלישי, ז` באדר התשמ"ב 2 במרס 1982 – הצעת סיעת התחיה להביע אי–אמון לממשלה בשל הצבת מחסומים בחבל–ימית תוך חילול שבת ובשל הצורך לעצור את הנסיגה מסיני לאלתר
בגין מגיב להצעת אי-אמון בעקבות הקמת מחסומים ברפיח לקראת כניסת שבת. בגין טוען שהאירועים מהווים למעשה תוצאה של הפרובוקציה, שמטרתה הייתה או לכרום לשפיכות דמים או להכניע את הממשלה ולגרום לה לסגת מהתחייבויותיה בהסכם שלום. בגין טוען שהממשלה קיבלה מנדט מהעם למדיניותה ולא תאפשר לשנות את מדיניותה באמצעים כוחניים. בגין טוען שארץ ישראל יקרה עבורו לא פחות מכל אחד מאנשי האופוזיציה שיזמו נאת הניסיון לפרוץ את המחסומים. בגין מדגיש את הסכנה של שימוש באמצעים כוחניים ולא-דמוקרטיים לקידום מטרות פוליטיות פנימיות. בגין מצהיר שהממשלה תמשיך לחתור להשגת המטרות המוצהרות שלה.