הישיבה השמינית של הכנסת הראשונה – דיון על הרכב הממשלה ותכניתה

נאומו של בגין בכנסת בו ביקר בין השאר את אופן הרכבת ממשלת בן – גוריון ואת חלוקת התיקים בה. בגין קרא לבטל את תיקי המשטרה והדתות. בגין יצא נגד מדיניות החוץ הממשלתית הפייסנית המעודדת שלום מלאכותי המנציח את מצב המלחמה. בגין יצא נגד גבולות המדינה המלאכותיים ונגד תוכניות החלוקה למיניהם עוד טען בגין כי קיים שלטון בריטי עקיף על חלק מא"י (עבר הירדן). בגין קרא לממשלה לפעול להעלות ארצה את יהודי מדינות ערב ולחנך לשלמות המולדת. הוא טוען שקיימת אפליה כלפי חברי מפלגות מסויימות במנגנוני המדינה. כמו כן קורא להפסיק את המצב שיש מפלגה המחזיקה במונופולים כיוון שזה לא מאפשר לשוק לפרוח וקורא לאפשר השקעות הון של יהודים ולא להיות תלויים בהון בינלאומי זר. לסיום אומר שאומנם תנועתו תתמוך בפעולות אשר תגרומנה להעלאת יהודים לישראל וכל דבר שישפר את מצבה של המדינה אך יחד עם זאת היא תמלא את תפקידה באופוזיציה שהוא לבקר את הממשלה.

שינוי המשטר הישן מיסודו – זה תפקידנו

דבריו של בגין בבית האזרח ברמת גן. משטר מפא"י שולט בישוב כבר למעלה מחצי דור בארץ ויש לשנותו. בגין טען כי מדיניות מפא"י מסמלת כניעה אחרי כניעה כלפי חוץ אך במדיניות הפנים של מפא"י שולט באגרוף והוא מהווה סכנה לחרויות האזרח. בגין קרא לעצב חוקה למדינה שתבטיח בין השאר את חרויות האזרח. עוד ציין בגין כי בארץ קיים מחסור בדירות לקליטת העולים. בנאום בגין תוקף את הממשלה על כך שלא כיבדו הוראה של בית המשפט העליון לשחרר ערבי ישראלי שנעצר. ידיעה על מעצרו של האיש, אבו לבן, בניגוד להוראה בית המשפט בעמוד 4 בגליון.

נאום בגין בירושלים

בגין נושא נאום בירושלים בנושא מדיניות חוץ ובטחון של המדינה הנבנית, וכן בנושאי מדיניות פנים. בגין סוקר את המלחמה לשחרור הארץ מידי הבריטים, על ההשמצה הרבה של תנועת החרות גם בעולם. וביקורו בניו יורק. בגין משבח את הגיבורים חיילי האצ"ל שנלחמו וממשיכים להלחם למען חרות המולדת. דיווח על הנאום מופיע בעתון חרות מתאריך 07/01/1949