מ. בגין בנאומו בכנסת על הממשלה החדשה: מר בן-גוריון, איך הסכמת להתיצב בראש הקנוניה?

בגין הזכיר את דברי רה"מ בן –גוריון באוגוסט 61 כאשר טען כי הממשלה החדשה לא תקום לפי רצון העם אלא תקום כתוצאה מקנוניה בין מפלגות קטנות שונות. בגין הדגיש כי רה"מ נתן עתה ידו לקנוניה כזו. בגין הדגיש גם כי תפקידה של "חרות" הוא לשרת את העם כאופוזיציה אחראית. הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 02/11/196 ובעתון חרות מיום 03/11

עוד תקום ממשלה בלי מפאי

בגין הזכיר את דברי רה"מ בן –גוריון באוגוסט 61 כאשר טען כי הממשלה החדשה לא תקום לפי רצון העם אלא תקום כתוצאה מקנוניה בין מפלגות קטנות שונות. בגין הדגיש כי רה"מ נתן עתה ידו לקנוניה כזו. בגין הדגיש גם כי תפקידה של "חרות" הוא לשרת את העם כאופוזיציה אחראית. הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 02/11/1961

הישיבה השמונה עשרה של הכנסת החמישית – הרכב הממשלה החדשה ותכניתה – דיון

בגין הזכיר את דברי רה"מ בן –גוריון באוגוסט 61 כאשר טען כי הממשלה החדשה לא תקום לפי רצון העם אלא תקום כתוצאה מקנוניה בין מפלגות קטנות שונות. בגין הדגיש כי רה"מ נתן עתה ידו לקנוניה כזו. בגין הדגיש גם כי תפקידה של "חרות" הוא לשרת את העם כאופוזיציה אחראית. הנאום המלא מובא גם בעיתון חירות שפורסם ב3.11.1961

קרדמות ובורות

במאמר זה תוקף בגין בחריפות את אירוח הגרמנים בבתי ספר ישראלים. בגין מזכיר את עברה של גרמניה ואת תמיכתה הנוכחית בנאצר. בגין יוצא נגד התרפסותה של הממשלה שרוצה לקשוריחסים דיפלומטיים עם גרמניה. בגין יוצא נגד כל ניסיון של התקרבות תרבותית בין ישראל לגרמניה. בגין יוצא גם נגד דברי שר החינוך אבן אשר טען כי יש נטייה לעשות בעניין השואה לקרדום לחפור בו. בגין טוען כי מפלגתו תמשיך להתנגד לכל ניסיון התקרבות מצד ישראל לגרמניה וכי דבריו של שר החינוך על הקרדומות מזכירים אירועים מצמררים מגרמניה על בורות וחופרים.

למעלה מ-20 אלף אזרחים באזינו אמש לדבר תנועת החרות בבירת המדינה

העיתון מדווח על דברי בגין בי-ם ב-9/8 באסיפת בחירות של "חרות" לכנסת ה-5. בגין יצא נגד הצהרותיו של ד"ר גולדמן מהליברלים (על הצורך בהחזרת פליטים) וטען כי הן מחרידות מבחינה מוסרית והן מבחינה מדינית. בגין יצא בחריפות גם נגד דבריו של גולדמן כי העם הגרמני נתן לעם ישראל יותר מאשר העם היהודי.