הישיבה המאה-וחמישים-ואחת של הכנסת השלישית יום שני, א' אב תשטז 9 יולי 1956 – חוקי יסוד (הכנסת), תשטז 1956

בגין יוצא נגד העדרה של חוקה בישראל אשר תסדיר את סמכויותיהן של הרשויות הממלכתיות ומידת ההפרדה ביניהן ויבטיח את זכויותיו של האזרח וחובותיו. בגין טוען כי דמגוג בהתנגדו לחוקה נוהג כדמגוג וכל עוד יש לו רוב הוא רוצה להבטיח לו יד חופשית אך הוא לא מעלה על הדעת כי באחד הימים הוא ימצא במיעוט ואילו מדינאי חכם יתמוך בחוקה כי הוא יודע שרוב ומיעוט במדינה משתנים. בגין טוען עוד בנאומו כי סיעתו תומכת בעד הכנסת משאלי עם לדמוקרטיה והיא מתנגדת להגבלת חופש הביטוי של האדם וכי יש, בדומה לתיקון בחוקת ארצות הברית, להגביל את הכנסת על מנת לשמור על חרות האדם. הנאום מפורסם ב'חרות' מיום 10/07/1956 221857

מדינת שופטים או מדינת שודדים

– במאמר זה יוצא בגין נגד גזר דין המוות שהוטל על בני הזוג רוזנברג בארה"ב שנאשמו בריגול למען ברה"מ .בגין מעלה סברה שהעונש החמור הוטל על בני הזוג בשל הלחץ שהופעל על השופטים וזאת לנוכח המאבק בקומוניסטים בקוריאה .עוד מתייחס בגין במאמר זה למינוי של היועץ המשפטי לממשלה כחבר בועדה למינוי שופטים .בגין טוען כי מינוי זה יטיל על השופטים פחד ולא ישחרר אותם מהתלות ברשות המבצעת .עוד יוצא בגין במאמר זה נגד הפעלת החוק למניעת טרור נגד נאשמי ה"מחתרת" בגין טוען כי חוק זה הוא חוק עריצות רודני המוביל נאשמים לבית דין צבאי ללא צדק .עוד במאמר זה מעלה בגין על נס את אישיותו של חוזה המדינה הרצל ומשרטט קוים לדמותו.(וזאת לרגל כ' בתמוז) בגין מציין כי הרצל האמין שהצדק ינצח וישלוט אך בינתיים במדינה אין בה משפט צדק ויש בה משפט שודדים.

אינשטיין קורא ללכת לכלא

במאמר זה בעקבות מכתבו של אינשטיין היוצא נגד שיטות החקירה של ועדת מק –קארטי (שחקרה חשדות בתמיכה בקומוניזם) קורא בגין לציבור בישראל לקחת דוגמא מאיינשטיין ולצאת נגד העריצות והרודנות הקיימת בישראל למרות הצגת דברים אלו כ"החלטת רוב" . בגין מפנה את הציבור לדברי אינשטיין שאמר כי ישנם דברים אשר בגללם הזכות והחובה היא להפר את החוק וללכת לכלא.

מ. בגין קורא באסיפת עם בת"א לשים קץ לשפך הדם היהודי: אחת הדרך לשלום – קדימה לירדן, לשלמות המולדת

העיתון מביא מדברי בגין בעצרת עם בת"א ב13/6 עקב המצב הבטחוני הקשה השורר בארץ .בגין טען כי הפתרון היחיד לעצירת שפיכת דם היהודים הוא שיחרור המולדת כולה .בגין טען כי "חרות" צדקה לאורך כל הדרך כאשר טענה כי תחת שלטון מפא"י המדינה תהיה במלחמה בלתי פוסקת ובשפיכות דמים ארוכה .בגין יצא נגד תוכניתו של דאלאס וטען כי דברי שרת שהמעיט מחשיבות תוכנית דאלאס הם חסרי אחריות .עוד יצא בגין נגד הצה"כ שנכנעו לממשלה בפרשת הדגל האדום .בגין הפנה קריאה לבן –גוריון והזהיר אותו שלא ימשיך לגדף את תנועת ה"חרות" בכנסת .כמו כן יצא בגין נגד הפעלת פקודות הטרור האזרחי הגורמות לביטולם של זכויות האזרח .בגין קרא לציבור לפעול למען החלפת שלטון מפא"י.

מחתרת בלי שם

במאמר זה בגין מתייחס למשפט שנערך לאנשי "המחתרת" אשר נאשמים בניסיון לבצע דברים שונים ובהםהניסיון לפוצץ את הכנסת .בגין יוצא נגד החשאיות הרבה סביב 16 חברי המחתרת .ונגד חוקי החרום הבריטיים הרודניים שעל פיהם הם נשפטים .במשפט צבאי ללא כל זכויות משפטי ותבאוירה של שלטון טוטליטרי.בגין יוצא נגד היועץ המשפטי לממשלה חיים כהן שאמר כי קמה שוב מחתרת .בגין טוען כי אלו הם דברי הסתה חמורים ביותר .עוד יוצא בגין נגד בן –גוריון שעומד מאחורי כל זה ומיוחד נוכח טענתו של רה"מ כי "חרות" רוצה חוקי זכויות אדם ואזרח כי היא מגינה על טרוריסטים. בגין טוען כי אין זה נכון וכי תנועת "חרות" פועלת למען יסודות הצדק והמשפט