הישיבה התשעים-וחמש של הכנסת השמינית – יום שני, הי חשון תשל״ה 21 אוקטובר 1974 – הכרת או"ם באירגוני המרצחים הערביים

אני קורא לראש הממשלה ולכל חברי הכנסת ללא הבדל סיעה, שיתבוננו היטב במושג של ״מינכן״: ראשית, איומים של רודן דמים, אם לא ייכנעו לרצונו, לפתוח במלחמה ולסכן את שלום העולם. אנו שומעים איומים כאלה כל יום. הם לא יכולים להרתיע אותנו, אין שום סיבה לפיק ברכיים. אינני מקבל את הדעה שנתקבלה לאחרונה וגם פורסמה, כאילו … Continued

במדיניות בלי פטליזם

העתון מביא את נאומו המלא של בגין בפתיחת המועצה הארצית של תנועת החרות. בגין מבקר את מדיניות הממשלה בענין מצרים וויתורים אפשריים. ואומר שללא הפסקת מצב המלחמה בחוזה שלום אסור לוותר על שום דבר. בגין מדגיש כי הארגון המכונה אש"ף לא צריך לקבל לגיטימציה מצד האו"ם שכן הוא ארגון מרצחים. בגין מוחה על הבידוד של ישראל שנגרם ממדיניות הממשלה. ואומר שישראל צריכה את ידידותיה. צריכה לעמוד בקצב ההתחמשות של אויביותיה, ויש להפעיל גורמים בעיקר בארה"ב לשם כך. בגין קורא ליישוב יהודה ושומרון לתת להם מעמד שווה לשאר המדינה. בגין קורא לפעול למען העליה לארץ בעיקר מברית המועצות, וכי עליה מאסיבית תפתור את ה'בעיה הדמוגרפית'.

הישיבה השמונים-ושלוש של הכנסת השמינית יום שלישי, י״ח אב תשל״ד 6 אוגוסט 1974 – הצורך בקיום דיון מדיני-בטחוני בכנסת

בגין קורא לקיים דיון מדיני דחוף בכנסת ולחייב את הממשלה למסור הודעה על המצב המדיני והביטחוני. בגין טוען שהודעות סותרות של הממשלה הודות המלחמה שיכולה (או לא יכולה) לפרוץ מחייבים את הכנסת לדרוש דיווח על המצב האמיתי. בגין טוען שכוונת הממשלה למסור שטחים לא מקרבת הסכמי שלום. בגין טוען שהכרזות של הממשלה על נכונות לבצע נסיגות מזיקות לישראל. בגין מאשים את הממשלה בצביעות, כי התחייבות למשאל עם בקשר לוויתורים טריטוריאליים סוטרת הכרזות הממשלה על נכונותה לסגת מיהודה ושומרון.

לא על חשבון ישראל

מאמר של בגין על מדיניות החוץ הישראלית בעקבות דבריו של ניקסון בכנסת, בגין מנתח את עמדת ישראל נוכח ההתקרבות האמריקאית למצרים, ואף הסיכום בין המדינות על פיתוח של יכולת גרעינית לשימוש אזרחי. בגין מתייחס לדרישות האו"ם וארה"ב לנסיגה ישראל נוספת אף ללא הסכם שלום, ועל הנסיון הערבי להביא לשינוי בהחלטה 242.

הישיבה השישים-ואחת של הכנסת השמינית – יום רביעי, כ״ט סיון תשל״ד 19 יוני 1974 – הצעות סיעות הליכוד וחזית דתית לאומית להביע אי-אמון לממשלה

בגין מגיש הצעת אי-אמון בממשלה עקב הסכם של ארצות הברית ומצרים שלפיו תספק ארה"ב טכנולוגיה גרעינית לבניית כור המצרי. בגין קורא לכנסת כולה לנקוט צעדים כדי להציל את שני יהודים בסוריה שהואשמן ברצח של נערוות יהודיות, בטענה שזו גרסה של עלילת-דם. בגין טוען שעצם העובדה שפרסום ההסכם הפתיעה את הממשלה מהווה מחדל מדיני. בגין טוען שההתבטאויות הפומביות של חברי הממשלה שלפיהם ההסכם אינו מסכן את ישראל מזיקים לאינטרסים של המדינה. בגין טוען שעצם הויכוח עם הכור המצרי מסכן את ישראל מוכיח שהסכנה קיימת. בגין טוען שמדיניות החדשה של ארה"ב – התקרבות למדינות ערב – באה על חשבון של ישראל. בגין פונה לחברי הקונגרס והסנאט בתביעה לבלום את הספקת נשק וטכנולוגיה גרעינית למדינות עוינות לישראל.