הישיבה השלושים-ושבע של הכנסת השביעית- יום שני, ג׳ אדר א׳ תש״ל 9 פברואר 1970 – חוק השבות (תיקון מס' 2), תש"ל-1970

איננו מבקשים שום הצדקה לקיומנו. איננו מבקשים שום הכרה לזכות קיומנו לא מפי מלך, ולא מפי גנרל, לא מפי שליט, לא מפי ממשלה ולא משום אומה ולשון אחרת. אנו קיימים. זכותנו להתקיים, ונוסיף להיות קיימים. איננו רוצים לרדת מבמת ההיסטוריה. איננו רוצים להיטמע. יש לנו מה לתרום לעצמנו ולאנושות כולה. זאת תמצית היהדות ותנועת השיחרור … Continued

העיר שחוברה לה יחדיו

יש פתרון אחד ויחיד לבעיה של יהדות רוסיה, שנותקה מעלינו. ברית המועצות הכירה מושגים: לאום יהודי ומדינה יהודית. ואנחנו לא נרפה ונקרא, כי אותה מדינה אדירה תתיר לבני הלאום היהודי לבוא ולהתאחד עם אחיהם במדינת היהודית. זה הפתרון, ואחר אין.

זכותנו על ארץ ישראל

בהקשר זה, הריני רוצה להזכיר חלופי דברים, שהיו בטרם ברית המועצות ניתקה את היחסים הדיפלומטיים עמנו, בין השגריר צ'ובחין וביני. שיחות רבות היו בינו וביני. ובכולן תמיד יסרתיו על שני מעשים של ארצו. האחד: מניעת עליתם של בני הלאום היהודי, אשר לנין הכיר בקיומו, למדינה היהודית, אשר יורשי לנין הכירו בקיומה. שנית, מתן נשק התקפתי, … Continued

השר בגין בהשיבו בכנסת בשם הממשלה: מדינת ישראל תגן על כל יהודי נרדף בעולם

העתון מדווח על נאום השר בגין בכנסת בשם ממשלה בנושא מסע אנטישמי של שלטונות פולין הקומוניסטי. בגין מזדהה עם הסטודנטים בפולין ומגנה את המשטר על האמדה האנטישמית ואנטי-ציונית שלו. בגין יורד מן הבמה, ואחריו עולה ח"כ וילנר ומבקש להוריד את ההצעה מסדר היום, ומהומה גדולה פורצת בכנסת, בגין חוזר לבמה לענות ומאשים את רק"ח בהיותם "היודנראט האדום", המשתעבדים מרצונם החופשי למשטר נכרי אנטישמי ומגכא. בגין קורא לשלטונות פולין לאפשר ליהודים לעלות ארצה. הנאום המלא פורסם בדברי הכנסת מתאריך 19/03/1968

הישיבה המאתיים וששים ושמונה של הכנסת השישית יום שלישי, י"ט אדר תשכ"ח 19 מארס 1968 – המסע האנטי-ישראלי והאנטי-יהודי המתנהל על-ידי שלטונות פולין

נאום השר בגין בכנסת בשם ממשלה בנושא מסע אנטישמי של שלטונות פולין הקומוניסטי. בגין מזדהה עם הסטודנטים בפולין ומגנה את המשטר על האמדה האנטישמית ואנטי-ציונית שלו. בגין יורד מן הבמה, ואחריו עולה ח"כ וילנר ומבקש להוריד את ההצעה מסדר היום, ומהומה גדולה פורצת בכנסת, בגין חוזר לבמה לענות ומאשים את רק"ח בהיותם "היודנראט האדום", המשתעבדים מרצונם החופשי למשטר נכרי אנטישמי ומגכא. בגין קורא לשלטונות פולין לאפשר ליהודים לעלות ארצה. דיווח על הנאום מובא בעתון היום מתאריך 20/03/1968