הישיבה המאה-וחמישים-ושתיים של הכנסה השביעית – יום שלישי, י״ד שבט תשל״א 9 פברואר 1971- הודעת ראש הממשלה על המצב המדיני

בגין מבקר את עמדות הממשלה הנוגעות לשיחות השלום. בגין טוען שהסכמת הממשלה להיכנס למו"מ לא-ישיר על בסיס תכנית רוג'רס אינה מקרבת שלום. בגין טוען, שאין להיכנע לתכתיביהן של מעצמות. בגין טוען שדרישותיו של סאדאת פרושם – השמדת המדינה היהודית. בגין טוען, שביסוד מדיניות החוץ חייבים להציב את זכות לארץ-ישראל ולביטחון בארץ ישראל.

עם יהודי לוחם

מאמר של בגין סביב מאסר של אסירי ציון בברית המועצות וסביב התנועה שלהם לאפשר עלייה חופשית מברית המועצות לארץ ישראל

הישיבה המאה-וארבע-עשרה של הכנסת השביעית – יום שני, י״ז חשון תשל״א 16 נובמבר 1970 – הודעת ראש הממשלה על המצב המדיני והבטחוני – דיון

ארץ-ישראל שייכת לא רק ליהודים החיים בארץ-ישראל, אלא לכל העם היהודי. זאת הציונות. אתה יכול להתכחש לה, אבל זאת הציונות, ובלעדיה אין לנו זכות לשבת בשום מקום בארץ-ישראל.

הישיבה המאה-וארבע-עשרה של הכנסת השביעית – יום שני, י״ז חשון תשל״א 16 נובמבר 1970 – הודעת ראש הממשלה על המצב המדיני והבטחוני – דיון

בנאומו בגין מבקר את התנהלות הממשלה בנושאי מדיניות חוץ. בגין טוען שהממשלה שהשמיע איום לא לחזור לשיחות כל עוד המצב הצבאי לא יוחזר לקדמותו (בעקבות הצבת סוללות טילים סובייטיים בתעלת סואץ) – מזמינה את הלחץ וספק אם יכולה לממש את האיום. בגין טוען, שאמינות היא נחס חשוב ביותר למדיניות חוץ של מדינה קטנה, ולכן אי-קיום של האיום פוגע בישראל. בגין טוען, שלמות המולדת היא ערך שחוצה מפלגות. הוא מזהיר, שגם עמדתה של מערך ייתפס כ-"אקספנסיוניסטי" ולא יביא לשלום. הוא גם קורא לשלטונות ברה"ם לאפשר ליהודים לעלות ארצה.