זו הזכות – זו האמונה – זה הצדק
נאום של מנחם בגין, שנישא בטקס הודיה על תקומת ישראל שנערך במאי 1973 ברחבת הכותל המערבי, בנוכחות לוחמי אצ"ל ולח"י, חניכי בית"ר ואחרים. בגין מתאר את מסעו הארוך והמיוסר של העם היהודי – מגלות, רדיפות וחורבן, דרך מאבקי שחרור והעפלה, ועד לשיבת ציון ותקומת מדינת ישראל. בנאום זה, הוא משלב זיכרון היסטורי, אמונה עמוקה בצדקת הדרך והכרת תודה לאל על הגאולה, תוך קריאה לשמירה על ארץ ישראל כנחלת העם לעד