תחנת מעבר

במאמר זה מתייחס בגין למפא"י, ויוצא כנגד שלטונה המוגזם, לטענתו, במדינה. בגין טוען כי למרות שמפא"י מהווה מיעוט בקרב תושבי ישראל, היא השתלטה על רוב מוסדות המדינה. הוא אומר כי מפא"י מתיימרת לדבר בשם הרוב, וכי מפלגות שונות נוהגות לקרוא לה מפלגת הרוב. בגין טוען עוד כי כוחה האמיתי של מפא"י התגלה בכנסת בעת שהצעתה בדבר שינוי שיטת הבחירות נדחה. הוא יוצא נגד מנהיג מפא"י, ותוקף את דבריו כי הציונות מתה. עוד יוצא בגין כנגד משחקי הברווז של רה"מ ואיומיו התכופים כי יפרוש ויחזור לשדה בוקר. בגין טוען עוד כי לאט לאט מחלחלת במפא"י הידיעה כי היא מפלגת מיעוט, וכי אפשר להתנגד לה ולבטל את רצונה.

קשר עם הבוחר נוסח מפא"י

במאמר זה בגין מבקר את רצון מפא"י לשנות את שיטת הבחירות לבחירות איזוריות. בגין טוען שמטרת השינוי לעשות זאת אינה הידוק הקשר בין הבוחר לנציגיו אלא העצמת כוחה של מפא"י. בגין טוען בנוסף שמטרת "חיזוק הקשר" בין הבוחר לנציגיו מתבטאת אצל מפא"י בחיזוק הכפייה להצביע מפא"י ע"י המפרנס.

ימי פרלמנט בכנסת

בגין מתייחס לנאומו השבועי של רה"מ, בן-גוריון. האחרון טען כי רוב הסיעות בכנסת למעט סיעתו (מפא"י), מעדיפות את אינטרס הסיעה ואינן פטריוטיות. בגין טוען כי דברים אלה של רה"מ מהווים דברי פטרונות והתנשאות שאסור שיהיו, וכי נאומו של רה"מ בכנסת היה נאום רע. בהתייחסותו שלו לתוכנית הבחירות האזוריות שאותה מציעה מפא"י, טוען בגין כי מפא"י (שהיא מיעוט בעם) רוצה ע"י תוכנית הבחירות האזוריות- להשיג רוב בכנסת. בגין טוען עוד כי טוב שהכנסת לא קיבלה את הצעתה של מפא"י בדבר שינוי שיטת הבחירות, כיוון שבכך הראתה הכנסת את עצמאותה ואת אי תלותה במפא"י.

מ. בגין בנאומו על חוק הכנסת: הצעת מפא"י דיקטטורה של מעט בעם ורוב בכנסת

העיתון מדווח על נאומו של בגין בכנסת ב-11.2.1958. בגין יצא נגד שיטת הבחירות האזוריות, בה תומכת מפא"י. בגין טען כי למפא"י אינטרס אישי בקבלת שיטה זו, שכן היא חוששת שאם תישאר שיטת הבחירות הנוכחית- היא השיטה היחסית, תרד מפא"י בבחירות הקרובות לכנסת. בגין הצביע על חסרונותיה של השיטה האזורית, וטען כי שיטה כזו לא תביא למשטר של שתי מפלגות כמו שאומר רה"מ. הוא יצא בנאומו נגד דברי רה"מ כי "חרות" איננה אופוזיציה אחראית ולטענתו רה"מ בעצמו איננו אחראי. ובנוסף הביע התנגדותו להיעדר חוקה בארץ וטען כי יש לחוקק חוקה.

שיטה ומהות

במאמר זה בגין יוצא נגד נסיונותיה של מפא"י לשנות את שיטת הבחירות לבחירות אזוריות. בגין טוען שהעלאת הנושא שוב ושוב ע"י מפא"י נועדה להבטיח את חוזקה למרות ירידת מעמדה בציבור וליצור 'רוב-מיעוטי', שלא ניתן לכנותו דמוקרטי. כמו כן בגין טוען שחופש בחירה שלם לא יתקיים כל עוד פרנסתו של אדם תלויה בהשקפתו, וכן כל עוד מפלגה אחת משתמשת במשאבי המדינה לצרכיה. מאמר שנמצא באכיון האישי של מנחם בגין, בכתב ידו, פורסם ב'חרות' כמאמר מערכת (בשערי חרות) ללא חתימה.