שלטון על החומר והנפש

במאמר זה בגין מתייחס לפרדוכסים ישראלים שונים.בהתייחסו לשביתת האקדמאים תמה בגין על השינוי שחל באנשי המפלגה הפרוגרסיבית עד כך שבתמיכתה בשביתה נדבקה בשנאת הפשרה ובאהבת הקיצוניות עד כדי כך שמפא"י טענה כי הפרוגרסיבים הם חבלנים. בגין גם תמה על כך שתחנת השידור הפוליטית "קול ישראל" שידרה לטובת השביתה .בגין טוען כי זה מוכיח ששלטון מפא"י וההסתדרות במדינה הולך ומתערער. בגין טוען עוד כי הפועלים מתחילים להתעורר ולראות את השחיתות הרבה של מפא"י וכי שליטתה האידיאולוגית של מפא"י על ציבור הפועלים לא כפי שהיה בעבר. בגין מזהה ששלטון מפא"י על הנפש מתמוטט והולך ושלטונה על החומר הולך ומתרחב ומתבטא במפעלים , בתי חרושת , בתי קולנוע ועוד.

מ. בגין בפתיחת הוויכוח בכנסת: המשטר שלכם נידון! מתי יירד? זוהי שאלה של זמן בלבד

נאומו של בגין בעת הצגת ממשלת בן- גוריון בכנסת ב2/11. בגין תקף את ממשלתו החדשה של בן –גוריון וטען כי דבריו נגד שיטת הבחירות הנוכחית ופסילת הכנסת כבית הנבחרים האמיתי של האומה הם חמורים. בגין דרש לראות את ההסכמים הקואליציונים של הרכבת הממשלה ויצא נגד כניסתה של מפ"ם לממשלה כאשר מדיניותה מזוהה עם העולם הקומוניסטי. בהפרדו מרה"מ היוצא שרת אמר בגין כי למרות חילוקי הדעות ביניהם שרת היה אדם בעל נימוסים ואדיבות כלפי האופוזיציה אך מדיניותו הובילה את האומה לאסון וכי אף שעת כושר לא נוצלה בעקבות מדיניות ההכחשה והאשליה. בגין אמר כי העם רוצה נצחון בגבורה ולא נצחון בתבוסה וטען כי ישראל מצויה 7 שנים במלחמת דמים וכי הממשלה לא עשתה כלום נגד זה. בגין קרא לעריכת מבצעים אסטרטגיים ויצא גם נגד נסיגת צה"ל מניצנה למרות התקדמות המצרים שמהווה פגיעה בריבונות ישראל. בגין קבע כי "חרות" תהיה אופוזיציה לממשלה, לא אופוזיציה חבלנית כפי שקבע בן –גוריון אלא אופוזיציה יעילה שתפעל להורדת שלטון מפא"י. הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסתב-02/11/1955

הישיבה התשע עשרה של הכנסת השלישית – הרכב הממשלה החדשה ותכניתה – דיון

נאומו של בגין בעת הצגת ממשלת בן- גוריון בכנסת ב2/11. בגין תקף את ממשלתו החדשה של בן –גוריון וטען כי דבריו נגד שיטת הבחירות הנוכחית ופסילת הכנסת כבית הנבחרים האמיתי של האומה הם חמורים. בגין דרש לראות את ההסכמים הקואליציונים של הרכבת הממשלה ויצא נגד כניסתה של מפ"ם לממשלה כאשר מדיניותה מזוהה עם העולם הקומוניסטי. בהפרדו מרה"מ היוצא שרת אמר בגין כי למרות חילוקי הדעות ביניהם שרת היה אדם בעל נימוסים ואדיבות כלפי האופוזיציה אך מדיניותו הובילה את האומה לאסון וכי אף שעת כושר לא נוצלה בעקבות מדיניות ההכחשה והאשליה. בגין אמר כי העם רוצה נצחון בגבורה ולא נצחון בתבוסה וטען כי ישראל מצויה 7 שנים במלחמת דמים וכי הממשלה לא עשתה כלום נגד זה. בגין קרא לעריכת מבצעים אסטרטגיים ויצא גם נגד נסיגת צה"ל מניצנה למרות התקדמות המצרים שמהווה פגיעה בריבונות ישראל. בגין קבע כי "חרות" תהיה אופוזיציה לממשלה, לא אופוזיציה חבלנית כפי שקבע בן –גוריון אלא אופוזיציה יעילה שתפעל להורדת שלטון מפא"י. הנאום המלא מובא גם בעיתון חרות שפורסם ב-03/11/1955

נאום מנחם בגין בכנסת על הצלת יהודי צפון אפריקה: מבחן הצלת אחים אין חמור ונשגב ממנו

בגין טוען כנגד חוסר התגובה המספקת לנוכח הפרעות המרחשות בצפון אפריקה ובמיוחד במארוקו ואשר בגינן יהודים נמצאים בסכנה. אומר כי מספר היהודים שהממשלה התירה להעלות משם איננו מספק ושקיימים הרבה יותר יהודים המעוניינים בעלייה. טוען כי החשש מפני חוסר יכולת הקליטה של המשק הוא אינו סיבה מספקת להגביל את העליה, ומזכיר את הבעיתיות בשלטון הכלכלי של הממשלה אשר הביא למצב המשק הנוכחי. כמו כן אומר שאם יתירו להרבה יותר יהודים לעלות-תנועת חרות תתמוך בהטלת מעמסה כלכלית נוספת על אזרחי המדינה אם יהיה בכך צורך-ולו רק כדי לאפשר ליהודים הזקוקים לכך לעלות. הנאום המלא מובא גם בדברי הכנסת 1/9/1955

הישיבה הרביעית של הכנסת השלישית – העליה מצפון אפריקה – דיון

בגין טוען כנגד חוסר התגובה המספקת לנוכח הפרעות המרחשות בצפון אפריקה ובמיוחד במארוקו ואשר בגינן יהודים נמצאים בסכנה. אומר כי מספר היהודים שהממשלה התירה להעלות משם איננו מספק ושקיימים הרבה יותר יהודים המעוניינים בעלייה. טוען כי החשש מפני חוסר יכולת הקליטה של המשק הוא אינו סיבה מספקת להגביל את העליה, ומזכיר את הבעיתיות בשלטון הכלכלי של הממשלה אשר הביא למצב המשק הנוכחי. כמו כן אומר שאם יתירו להרבה יותר יהודים לעלות-תנועת חרות תתמוך בהטלת מעמסה כלכלית נוספת על אזרחי המדינה אם יהיה בכך צורך-ולו רק כדי לאפשר ליהודים הזקוקים לכך לעלות. הנאום המלא מובא גם בעיתון חרות שפורסם ב2/9/1955